آفتاب

بیمه 15 هزار خبرنگاران و هنرمند حذف شده است

بیمه 15 هزار خبرنگاران و هنرمند حذف شده است

اراک - ایرنا - مسئول بسیج رسانه کشور گفت: ازمجموع 60 هزار خبرنگار و هنرمند بیمه شده، وضعیت بیمه ای 15 هزارنفر حذف شده اما اعتراضی به این مهم نشده است.

به گزارش ایرنا، مسعود بصیری عصر روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در اراک افزود: در حالی که لازم است بیمه این قشر افزایش پیدا کند، طیف بزرگی از اهالی قلم و اندیشل مزایای بیمه حذف می شود اما خود رسانه ها نیز به آن کمتر می پردازند.
وی اظهار کرد: رانندگان کامیون و جوشکاران در جامعه دارای بیمه هستند، اما خبرنگاران و هنرمندان نه تنها از داشتن بیمه تکمیلی بلکه از شمول بیمه اصلی نیز محروم هستند.
وی گفت: یک روز سایت سمان برای حمایت از خبرنگاران راه اندازی و روز دیگر حذف می شود و بخش زیادی از مشکلات به جامعه مطبوعاتی ارتباط دارد و نیازمند یک شاکله منسجم برای رفع موانع است.
به گزارش ایرنا، بصیری افزود: درد جامعه با بسیج رسانه حل می شود و اگر به دنبال احقاق حقوق خود هستیم باید حق خود را خوب شناخته و به آن بپردازیم.
وی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدت زمان مطالعه در کشور ما پایین است و به مسائلی بها می دهیم و پیگیر آن می شویم که دانستن و یا نداستن آن هرگز مشکلی از جامعه ما را حل نمی کند.
مسئول بسیج رسانه کشور گفت: قاطبه جامعه درگیر مسائل روزمره و انواع سرگرمی ها و مدها هستند و محور دانایی و پیوست آن روز به روز ضعیف تر می شودو این زیبنده جامعه ما نیست و نیازمند تغییر و توجه به واقعیات جامعه هستیم.
بصیری افزود: در ایجاد مشکلات و ادامه آن همه مقصر هستیم و رسانه ها به عنوان عنصر تاثیرگذار برجامعه در بهروری پایین جامعه از همه مقصرتر هستند.
وی عنوان کرد:رسانه ها نباید ابزار حزبی ، جناحی و سیاسی باشند بلکه باید به عنوان سودهنده و جریان ساز در مسیر توسعه و دانایی عمل کنند..
در این نشست شماری از خبرنگاران مشکلات خود در عرصه اطلاع رسانی مطرح کردند و از برخی فعالان عرصه مطبوعات استان تجلیل شد.
54 نشریه و 9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی نیز در استان مرکزی فعالیت دارند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی** انتشاردهنده:مژگان حیدری*
کد N1533461

وبگردی