آفتاب
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد؛

غفلت از کیفیت و مصرف انرژی در ساختمان سازی کشور

غفلت از کیفیت و مصرف انرژی در ساختمان سازی کشور

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مصرف انرژی یکی از موارد مغفول در ساخت و سازهای کشور است، گفت: در مقایسه با خارج کشور، بیشتر از اینکه به کیفیت و صرفه جویی انرژی در ساختمان سازی توجه کنیم روی طراحی و زیبایی سازه ها متمرکز شده ایم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'سید احمد معتمدی' روز چهارشنبه در افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران اظهار داشت: جلوگیری از هدررفت و مصرف بهینه انرژی در معماری و ساختمان های قدیمی و سنتی ما به خوبی وجود داشت ولی امروز کمتر شاهد آن هستیم.
وی افزود: در دهه های اخیر، تکنولوژی های خارجی را در ساخت و ساز به کار گرفته ایم بدون اینکه به کیفیت، اهمیت چندانی بدهیم.
به اعتقاد معتمدی، ارزان بودن انرژی می تواند به عنوان یکی از دلایل بی توجهی به این موضوع در ساخت و سازهای کشور باشد.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک سابق) از ادغام دو مدرسه عالی شکل گرفته است و سابقه ای 90 ساله دارد، گفت: چه در زمان فعالیت مدارس عالی و چه هنگام راه اندازی دانشگاه پلی تکنیک، 'مهندسی عمران' یکی از موضوعات مورد توجه در این مجموعه بوده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سابقه 60 ساله فعالیت دانشکده مهندسی عمران به عنوان یکی از پنج دانشکده اولیه این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه طی سالهای اخیر، جنبه کاربردی بودن آموزش ها و پژوهش های دانشگاه امیرکبیر حفظ شده است.
وی یکی از اصلی برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را دستیابی به استانداردهای دانشگاه نسل سوم برشمرد و گفت: در همین راستا توجه به تکنولوژی و کاربردی بودن رشته ها و آموزش ها و نقش آفرینی دانشگاه در چرخه اقتصادی کشور در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد برگزاری پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران به تبادل تجربیات بین المللی و خروجی های کاربردی منجر شود.
پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران در با حضور 'مهدی چمران' رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مسوولان و مدیران شهرداری و مجموعه های عمرانی، جمعی از استادان دانشگاه از ایران، آمریکا، کانادا، برزیل، مجارستان، استرالیا و ژاپن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و تا فردا ادامه خواهد داشت.
موضوعات این کنفرانس بین المللی در چهار محور اصلی 'فناوری ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی'، 'صنعتی سازی سازه ها'، 'مصالح نوین در مهندسی عمران' و 'تحلیل، طراحی و اجرای سیستم های نوین سازه ای و روش های نوین بهسازی و مقاوم سازی سازه ها' ارائه می شود.
علمی**1055**1440
خبرنگار: زینب کارگر** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1532446

وبگردی