آفتاب
خبر بنگاهی

آغاز به‌کار اولین سامانه ارسال رمز صوتی

آغاز به‌کار اولین سامانه ارسال رمز صوتی

سامانه ارسال رمز یک بار مصرف صوتی با هدف احراز هویت کاربران در بانک ها، موسسات، اپلیکیشن‌های ایرانی، شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های تبلیغاتی ...

گروه بنگاه‌ها:سامانه ارسال رمز یک بار مصرف صوتی با هدف احراز هویت کاربران در بانک ها، موسسات، اپلیکیشن‌های ایرانی، شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شد.

سیدمحمد حسین کاظمی عضو هیات‌مدیره گروه آفتاب درباره سرویس رمز بک‌بار مصرف (OTP) گفت: برای شرکت‌ها و نهادها، احراز هویت کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربران‏ باید از طریق OTP و در کوتاه‌ترین و امن‏ترین زمان احراز هویت شوند و رمز در اختیارشان قرار بگیرد. وی تصریح کرد: در حال حاضر مخابرات، همراه اول، ایرانسل و رایتل برای ارسال رمز بک‌بار مصرف صوتی با شرکت همکاری می‌کنند و این سرویس با وجود ۳ دیتا سنتر آغاز به‌کار کرده است. کاظمی افزود: با دو شرکت خارجی برای ارائه این سرویس به دو زبان انگلیسی و فارسی برای کاربران خارج و داخل کشور در حال مذاکره هستیم. وی افزود: هزینه رمزبک‌بار مصرف صوتی برعهده شرکت‌ها و نهادها خواهد بود و برای کاربران هیچ هزینه‏ای در بر ندارد. همچنین قیمت هر پیام صوتی رمز بک‌بار مصرف تک یا خرده فروشی ۵۹۵ ریال است که در قرارداد با شرکت‌ها و به صورت عمده قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. همچنین کاربران می‏توانند مراکزی که در آن از این سرویس استفاده می‏شود را در آدرس اینترنتی zamanak.ir/ otp مشاهده کنند.

کد N1531744

وبگردی