آفتاب

درمان و رهاسازی یک جوجه تیغی توسط شهروند مریوانی

درمان و رهاسازی یک جوجه تیغی توسط شهروند مریوانی

سنندج- ایرنا- یک شهروند مریوانی به نام سید امین باختر به کمک اعضای خانواده اش پس از سه هفته نگهداری و مداوا از یک جوجه تیغی زخمی، آن را در طبیعت رها کرد.

سید امین باختر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هفته پیش به همراه خانواده ام به هنگام پیاده روی در کنار حاشیه جاده زریبار با یک جوجه تیغی زخمی مواجه شدم و پس ازآوردن آن به منزل به مداوای جوجه تیغی پرداختم.
وی با اشاره به شدت جراحات و زخم های زیاد این جوجه تیغی که به احتمال زیاد توسط خودروهای کنار جاده ایجاد شده بود، گفت: با توجه به علاقه خود و فرزند پسرم به حیوانات، به مداوای زخم های این جوجه تیغی پرداختیم و بعد از 22 روز این جوجه تیغی مداوا و به دل طبیعت باز گردانده شد.
به گفته وی دریاچه زریبار و طبیعت بکر مریوان دارای گونه های متعدد حیوانات، جانوران و پرندگان است که برخی از این حیوانات شب ها در کنار جاده مرزی باشماق با خطر کشته شدن به وسیله خودروهای عبوری و تانکرهای سنگین روبرو هستند.
وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته با فعال شدن نهادهای مردمی، فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات نهادینه شده است و مریوان در نگهداری و حمایت از حقوق حیوانات در کشور مطرح است.
باختر از شهروندان و رانندگان خودروهای سنگین و عبوری کنار دریاچه زریبار خواست تا نسبت به حفظ جان جانوران و خزندگان این مسیر توجه بیشتری داشته باشند.
مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
6108/1904
** خبرنگار: امید بهمنی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1530935

وبگردی