آفتاب
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات:

بسیج می تواند با پایگاه های اقتصاد مقاومتی دولت را در رونق بخشی کمک کند

بسیج می تواند با پایگاه های اقتصاد مقاومتی دولت را در رونق بخشی کمک کند

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: پایگاه های بسیج قابلیت تبدیل به پایگاه های اقتصاد مقاومتی دارند و می توان با استفاده از این ظرفیت ها، دولت را برای رونق بیشتر اقتصادی کشور کمک کرد.

سردار حسین بهشتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا سمنان افزود: بسیج ظرفیت های بسیاری دارد و بسیجی ها مومنانه، خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی کمک به دولت را برای رهایی از بحران های اقتصادی خواستار هستند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود تا همه بخش های اجرایی نیز از ظرفیت بسیج بهره ببرند، زیرا بسیج فقط مختص جوانان و نوجوانان نیست و افراد متخصص بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند که می توان با سازماندهی این افراد بسیجی و با تفکر دفاع مقدس و با مدل جهادی، کشور را از بحران ها و دسیسه های دشمنان نجات داد.
سردار بهشتی، راهبرد بسیج مساجد و محلات کشور را خدمت گزاری به مردم، جامعه و محله عنوان کرد و گفت: باید هر محله ای با کمک بسیجی ها سازماندهی شود تا آن محله از آسیب های اجتماعی دور باشد.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور اضافه کرد: دشمنان به دنبال نفوذ و تهاجم به تمام ابعاد جامعه، خانواده ها، مساجد و بخش های معنوی کشور هستند و توجه ویژه آن ها آسیب زدن به قشر جوان است.
وی افزود: در حال حاضر جبهه جنگ نرم با دشمن در جامعه مجروحانی داشته است و تلاش بسیج در حوزه های فرهنگی، دینی و بصیرتی، این است که از مخازن معنوی کشور دفاع کند تا تهاجم فرهنگی و فشارهای دشمن را که هدف اصلی آن ها جوانان هستند از بین ببرد.
سردار بهشتی ادامه داد: بسیج در حوزه های فرهنگی علمی و آموزشی، فعالیت های گسترده ای انجام داده است و در سال 6 میلیون بسیجی به اردوهای راهیان نور و بازدید از جبهه های دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
وی بیان داشت: در تابستان سال 95 حدود 22 هزار پایگاه تابستانه برای نوجوانان و جوان های در محله های مختلف دایر شد و بسیج در عرصه های مختلف تلاش می کند تا از اهالی محل یا افرادی که در کانون مسجد هستند، پاسداری و حمایت کند و فرهنگ دینی و ایرانی را ترویج دهد.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور یادآور شد: بیش از سه هزار و 500 گروه جهادی در کشور فعالیت می کنند که این گروه ها در استان خود به مناطق دورافتاده و با فاصله بیش از هزار کیلومتری سفر می کنند و به مردم محروم خدمت گزاری می کنند.
سردار بهشتی ادامه داد: کمک به ازدواج آسان، تهیه جهیزیه، تسهیلات قرض الحسنه و دیگر عملکردهای علمی آموزشی برای دانش آموزان، از اقدام های بسیج است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 300 عنوان برنامه در مسجد در حوزه های متنوع مانند فرهنگی، ورزشی اردویی در قسمت خواهران و براداران وجود دارد که هدف اصلی آن کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی است.
وی تاکید کرد: بسیج همچنان که در عرصه های مختلف حضور بی بدیلی دارد، اربعین امسال نیز با شورحسینی و عاشورایی همکاری خوبی برای خدمت، برپایی موکب ها، اردوها پشتیبانی و ارایه نذورات دارد.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه یکی از اهداف بسیج زنده نگه داشتن شعائر اسلام است، اضافه کرد: امید است آیین اربعین حسینی امسال نیز پرشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
سردار حسین بهشتی امروز به منظور بازدید و بررسی مسایل و مشکلات مساجد استان به سمنان سفر کرد و با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز دیدار کرد.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1529340

وبگردی