آفتاب

پایه و اساس پیشگیری از وقوع جرم باید بر مسائل فرهنگی استوار باشد

پایه و اساس پیشگیری از وقوع جرم باید بر مسائل فرهنگی استوار باشد

کمیسیون تخصصی پیشگیری از وقوع جرم انتظامی استان گیلان با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان و سایر مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در این نشست با تأکید بر اینکه پایه و اساس پیشگیری از وقوع جرم باید بر مسائل فرهنگی استوار باشد، تصریح کرد: با همدلی و هماهنگی، دلسوزی و تعامل و برگزاری نشست‌های مشترک با مراکز فرهنگی استان باید در راستای تقویت بیشتر برنامه‌های فرهنگی و ارزشی گام برداشت.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته، موفقیت سازمان قضایی و نیروهای مسلح در بخش پیشگیری از وقوع جرم بالا بوده است، اضافه کرد: اگر این برنامه‌ریزی‌ها نبود با توجه به تهاجمات همه‌جانبه دشمن، اکنون دچار معضلات فرهنگی غیرقابل کنترلی در داخل نیرو‌ها بودیم.

وی از سوی دیگر، اولویت بندی در انجام امور و ماموریت‌های محوله در راستای پیشگیری از وقوع جرم را مهم توصیف کرد و افزود: نباید انبوهی از کار‌ها را جمع کرد و بدون برنامه ریزی درصدد انجام آن باشیم.

بهرامی همچنین بر بهبود شرایط خدمت سربازان تاکید کرد و پیشنهاد داد: برای اعزام سربازان‌ یک مکان مخصوص همراه با تشریفات خاص در نظر گرفته شود تا سربازان جدید احساس غربت نکنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، توجه به خواسته‌های سربازان، دعوت از خانواده سربازان و آشنا کردن آنان با محیط پادگان، رفع تبعیض در بین سربازان و ترغیب آنان جهت حضور در برنامه‌های معارفی به ویژه نماز جماعت را از موارد کاهش نرخ ارتکاب جرم فرار از خدمت نام برد.

فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تعامل مناسب نیروی انتظامی استان با سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، اقدامات خوبی جهت ارائه خدمت بی‌منت به مردم صورت گرفته است و با هماهنگی عقیدتی- سیاسی و حفاظت اطلاعات جهت تقویت فرهنگ دینی با ایجاد قرارگاه صیانتی، گام‌های بلندی برداشته شده است.

سردار می‌رحیدری با اشاره به برخورد قاطع با کج‌روی‌ها در نیروی انتظامی ادامه داد: این برخورد، تاثیر بسزایی درکیفیت ماموریت‌های محوله داشته است.

وی در مورد فعالیت‌های انجام گرفته در نیروی انتظامی استان، به تجلیل از خانواده‌های کارکنان و توجه به معیشت آن‌ها، حضور هفتگی در مساجد وگوش دادن به خواسته‌های مردم و... اشاره کرد و در مورد میزان کشف جرایم مختلف، آماری را ارائه داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان نیز در این جلسه به اقدامات این سازمان در راستای پیشگیری ازوقوع جرم در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: قبل از برگزاری کمیسیون تخصصی پیشگیری از وقوع جرم در یگان‌ها یک دوره توجیهی برای رؤسای بازرسی و مدیران حقوقی نیروهای نظامی و انتظامی استان برگزار و در جریان تغییرات حاصله در نحوه برپایی مجامع استانی قرار گرفتند.

سیدکمال‌الدین موسوی افزود: سپس جهت تبیین دستورالعمل برگزاری مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم، شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان ارشد نیرو‌ها تشکیل شد.

کد N1528399

وبگردی