آفتاب

باب دیلن خبر بردن جایز نوبل را از سایتش حذف کرد

باب دیلن خبر بردن جایز نوبل را از سایتش حذف کرد

باب دیلن موسیقیدان و ترانه نویسی که ۱۰ روز پیش به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل امسال معرفی شد، این خبر را از وب‌سایت رسمی‌اش حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، با وجود این که باب دیلن از پنج شنبه ۱۳ اکتبر که به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل ۲۰۱۶ انتخاب شد هیچ اظهار نظری در این باره نکرد، اما دریافت جایزه ادبی نوبل در وب سایت رسمی او به فهرست بلند بالای موفقیت‌هایش اضافه شده بود، اما این خبر به تازگی از وب سایت او حذف شده است.

سایت دیلن بی سرو صدا خبر بردن جایزه ادبی نوبل در بخش ترانه را که هفته پیش به دستاوردهای وی افزوده شده بود، پاک کرده است.

دیلن که ۱۱ جایزه گرمی در کارنامه دارد اکنون در تور معرفی آلبوم جدیدش است و از زمان اعلام نامش تاکنون هیچ اشاره‌ عمومی به این انتخاب نکرده است. اما برداشتن نامش از روی وب سایت خودش می‌تواند به این معنی باشد که او قصد پذیرش این جایزه را ندارد.

باوجود افزایش توجه به وی پس از اعلام نام او از سوی آکادمی نوبل به عنوان برنده جایزه ادبی نوبل، آنها هنوز موفق به برقراری ارتباطی با این موسیقیدان نشده‌اند. سخنگوی آکادمی هفته پیش اعلام کرد با وجود تلاشی که برای برقرار ارتباط با وی انجام داده، موفق به صحبت با وی نشده است.

این امر موجب ایجاد واکنش‌های متفاوتی نیز شده و در حالی که سخنگوی نوبل اعلام کرد او در هر حال برنده این جایزه است چه آن را بپذیرد چه نپذیرد، اما به تازگی یکی از اعضای آکادمی این رفتار را گستاخانه و متکبرانه خواند.

هنوز معلوم نیست که آیا او در مراسم ۱۰ دسامبر حضور خواهد یافت تا این جایزه را از دست پادشاه سوئد بگیرد یا خیر؟

دیلن ۷۵ ساله نخستین ترانه سرایی است که به عنوان برنده نوبل ادبیات انتخاب می‌شود.

کد N1528306

وبگردی