آفتاب

انتشار کتابی درباره مدیرت نامتعارف بنگاه‌های اقتصادی

انتشار کتابی درباره مدیرت نامتعارف بنگاه‌های اقتصادی

کتاب «کافه وصال» شامل روایتی مستند داستانی درباره مدیریت نامتعارف بر بنگاهی اقتصادی با شرایط نامتعارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات دنیای اقتصاد کتابی را با عنوان «کافه وصال» به قلم علی صادقی منتشر کرد که روایتی است متفاوت از مواجه یک مدیر با سازمان‌زیر دست خود برای مدیریت.

صادقی در این کتاب در قالب یک متن داستانی به واکاوی معضلات پیش روی یک مدیر برای اداره سازمان تحت امر و اداره خودش باز می‌گردد و به فته او حاصل تجربه بیش از ۱۰۰۰ روز مدیریت نامتعارف وی در یک شرکت است.

نویسنده در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: این اثر را وقتی می‌نویسم که دیگر در شرکتی ک درباره‌اش خواهم گفت، مسئولیتی ندارم. این روزها به دلیل نوع مسئولیت تازه‌ام، به جای مدیریت یک شرکت، رفتار کاری چندین شرکت زیر کجکوعه را رضد می‌کنم و به تجربه دریافته‌ام اغلب شرکت‌ها، گرفتار پدیده‌هایی متعارف هستند. روالی که شبیه نفس کشیدن در فضایی آلوده است گرچه تبدیل به عادت شده اما عامل تنگی نفس و مسمومیت است.

وی همچنین در این مقدمه می‌نویسد در این کتاب سعی کرده در قالب داستانی تجربه شخصی‌خود را که نتیجه یک مدیریت نامتعارف در برخورد با پدیده‌های نامتعارف در یک بنگاه بزرگ اقتصادی است مکتوب کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

لطفا تا فردا صبح، طبقه اول هیچ اتاقی نداشته باشد. این را گفتم و مکس کردم، رئیس خدمات با دهان نیمه باز خیره مانده بود به من. دستم را پیش آوردم و گفتم: همین، خداحافظ شما. دستش را فشردم و رفتم.

شاید در همان عصر بیست و سوم اردیبهشت - که کلاغ لاغر با آن نگاه کجش آمد نشست لب دیوار شرکت – بود، حوالی ساعت پنج عصر، که من مدیرعامل شرکتی ۵۰ ساله شدم. انگار پدر فرزندی باشم ۲۰ سال از خودم بزرگتر؛ فرزندی ناخلف، طفلی ۵۰ ساله که گویی هر عیب و ایرادی را که یک بچه ناجور می‌تواند داشته باشد، یکجا دارد.

صورت‌های مالی نشان می‌داد شرکت با هزار و صد کارمند و کارگر، میلیاردها تومان بدهی دارد. تولید متوقف شده بود و انبارها پر بود از تولیدات فروش نرفته؛ کف کارخانه تا چشم کار می‌مرد، بشکه‌های محص. لات ریخته و درهم بودند. البته مشکلات به همین جا ختم نمی‌شدند. مشتری‌های بزرگ به این بهانه که شرکت درباره تخفبف آخر سال زیر حرفش زده بود، قهر کرده بودند و خرید نمی‌کردند. آنها خوب می‌دانستند که اگر به خرید نکردن ادامه دهند، انبارها و مخازن اصلی ذخیره محصولات سرریز خواهد شد و کارخانه از سر ناچاری در سراشیبی تعطیلی می‌افتد و مجبور می‌شود با تخفیف بیشتری نسبت به قبل، دل دلال‌ها را به دست آورد.

این کتاب را انتشارات دنیای اقتصاد با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر کرده است.

کد N1527829

وبگردی