آفتاب
علیرضا رشیدی در گفتگو با مهر:

نقوش قدیمی بر جمجمه انسان قرار گرفت/ این امضای من است

نقوش قدیمی بر جمجمه انسان قرار گرفت/ این امضای من است

علیرضا رشیدی که در نمایشگاه خود با نام «آگاهی» نقوش قدیمی را بر فرم کلی جمجه نقاشی کرده است درباره این آثار و سبک آن توضیح داد.

علیرضا رشیدی هنرمند نقاش که جمعه ۳۰ مهرماه نمایشگاه جدید خود را در گالری ثالث برپا خواهد کرد درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: اسم نمایشگاهم را «آگاهی» گذاشته ام و ۱۰ اثر در این نمایشگاه ارائه می دهم که با تکنیک ماژیک کار کرده ام.

به گفته وی، سایز این آثار ۱۶۰ * ۱۶۰، ۱۴۰ * ۱۸۰، ۱۹۵ * ۱۹۵ است و یک اثر روی بوم دایره ای شکل نیز ارائه داده است.

وی در توضیح بیشتر درباره تکنیک کار بیان کرد: در کارهای جدیدم طراحی بسیار کم حضور دارد و بیشتر یک فرم گرافیکی ارائه کرده ام و با سبکی کار کرده ام که امروزه در دنیا هم کمتر هنرمندی سراغش می رود. در همه کارها یک فرم کلی جمجمه وجود دارد که درون آن را با موتیف های قدیمی و طرح گل های قالی و نقوش قدیمی و تذهیب پر کرده ام. در واقع استفاده از این «دیتیل» ها اصل کاری است که ارائه می دهم. در برخی کارها مخاطب حتی متوجه فرم کلی جمجمه نخواهد شد.

رشیدی درباره استفاده از فرم جمجمه نیز گفت: جمجمه به انسان اشاره می کند و به قوم خاص یا حتی به جنسیت خاصی اشاره ندارد و  چون در این مجموعه درباره آگاهی و متافیزیک و در لحظه زندگی کردن حرف می زنم، نمی توانستم از چهره استفاده کنم چون ذهن را به سمت و سوی خاصی هدایت می کرد در حالیکه منظور من اشاره به انسان در معنای عام آن است.

او با اشاره به اینکه علاوه بر یک استیتمنت کلی برای هر اثر  استیتمنت مجزایی نوشته است درباره موفقیت در فروش آثار نیز گفت: خیلی به فروش آثار امیدی ندارم چرا که این روزها بازار فروش آثار تجسمی در گالری ها خیلی خوب نیست ضمن اینکه این نخستین مجموعه ای است که با این تکنیک ارائه می دهم و هنوز بازخورد مخاطب را نمی دانم. بیشتر دوست دارم در این نمایشگاه کارم را معرفی کنم و  امضایی را که کارهایم دارد به مخاطب معرفی کنم.

نمایشگاه نقاشی های علیرضا رشیدی تا ۱۲ آبان ماه در گالری ثالث واقع در خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

کد N1526069

وبگردی