آفتاب
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در برنامه ششم

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در برنامه ششم

یاسوج – رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا سقف۲۰ درصد در برنامه ششم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی‌بندپی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مسئله توسط دولت و کمیسیون تلفیق بررسی شده و دولت پذیرفته است تا بار مالی افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران را تنظیم کند.

وی بیان کرد: قانون حمایت از معلولین از دیگر برنامه‌های این سازمان است و امیدواریم که هر چه زودتر در صحن مجلس این قانون تصویب شود تا در سال آینده دولت آن را در برنامه بودجه قرار دهد.

محسنی بندپی اظهار کرد: حمایت‌های مالی، توانبخشی، بیمه کارفرمایی و پرداخت حداقل مستمری قانون کار و ... از جمله بندهای قانون حمایت از معلولین است.

وی طرح غربالگری ژنتیک ازدواج را از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل معلولیت‌ در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این طرح در دو استان یزد و کرمان به عنوان پایلوت انجام شده که منجر به کاهش۲۵ درصدی معلولیت در این دو استان شد.

محسنی بندپی بیان کرد: بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول‌زایی در کشور داریم که۵۰ درصد آن مربوط به اختلالات ژنتیک، ۲۵ درصد ناشناخته و ۲۵ درصد دیگر مربوط به مراقبت‌های حین زایمان و تغذیه است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول‌زایی در کشور امیدواریم بتوانیم در برنامه پنج ساله توسعه کشور این میزان معلولیت را کاهش دهیم.

کد N1525976

وبگردی