آفتاب

چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس اجرایی شد

چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس اجرایی شد

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: در چهار ماه اخیر در سال 95 تعداد چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا بابک دایی عصر یکشنبه در جلسه شورای سرمایه گذاری استان فارس بیان کرد: این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 24 میلیون دلار به تصویب رسیده است.
وی افزود: این پروژه ها شامل نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 250 کیلووات با سرمایه گذار اهل چین با اعتبار یک و چهار دهم میلیون دلار،مجتمع مسکونی 50 واحدی با سرمایه گذار افغانی با اعتبار سه میلیون دلار، نیروگاه خورشیدی 15 کیلووات با سرمایه گذار اهل فرانسه و با اعتبار 15 میلیون یورو و طرح اکتشاف و استخراج سنگ مرمریت با سرمایه گذار اهل کویت است.
دایی با بیان اینکه در سال 94 در بخش سرمایه گذاری خارجی تنها یک طرح با اعتبار چهار و شش دهم میلیون دلار در استان اجرایی شده اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری در چهار ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94 به میزان پنج برابر و فزونی 420 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد 278 میلیون دلار پروژه سرمایه گذاری نیز در استان در دست اقدام است که کارهای این پروژه ها برای اجرایی شدن در حال انجام است.
او ادامه داد: این طرح های در دست اقدام شامل دو نیروگاه گازی سیکل ترکیبی هر کدام با ظرفیت 30 کیلووات، تولید سازه ها، نیروگاه خورشیدی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.
دایی عنوان داشت: موازی کاری و تداخل وظائف مرکز خدمات سرمایه گذاری در مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در مجموع وزارت کشور ، نبود شرکت های امین و مطمئن، عدم ارزیابی فنی و طرح امکان سنجی، عدم ضمانت اجرایی تصمیمات، طولانی بودن فرآیند مجوزها و استعلام ها از چالش های سر راه سرمایه گذاران در استان فارس است.
وی افزود: 70 درصد شکایت سرمایه گذاران داخلی استان از دستگاه های آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور اراضی و راه و شهرسازی است.
حمیدرضا دهقان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس نیز گفت: متاسفانه عمده سرمایه گذاران در استان فارس به دنبال گرفتن زمین در 70 کیلومتری شهر شیراز هستند اما این درحالی است که ما در استان فارس زمین ها و مکان های مستعد فراوانی برای سرمایه گذاری داریم.
وی بیان کرد: در برخی از مکان ها در استان فارس مشکلاتی به لحاظ آبی، زیستی و کشاورزی وجود ندارد و مناسب برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران باید در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده : غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
کد N1523324

وبگردی