آفتاب
ابتکار خبر داد:

آتش‌سوزی پارک ملی گلستان به صفر رسید

آتش‌سوزی پارک ملی گلستان به صفر رسید

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از برچیده شدن بساط آتش‌سوزی در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: پارک ملی گلستان که سال‌های قبل ۷۰۰۰ هکتار آتش‌سوزی را تجربه کرده بود، امسال را بدون حریق سپری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهمنامه «تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور» با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی گفت: امسال میزان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کشور ۵۰ درصد کاهش یافته به نحوی که در ۱۲ استان هیچ‌گونه حریقی مشاهده نشده و در پارک ملی گلستان که سال‌های قبل ۷۰۰۰ هکتار آتش‌سوزی را شاهد بود، امسال هیچ‌گونه حریقی را تجربه نکرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تلاش این سازمان برای راه‌اندازی کسب و کارهای سبز خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌ای روز گذشته با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده و تلاش داریم تا برای مردم اطراف تالاب‌ها کسب و کار سبز را فراهم کنیم و البته این گام اول است و دولت باید تجهیزات لازم را فراهم کند.

ابتکار اظهار داشت: برای محیط‌بانان که خط‌مقدم دفاع از عرصه‌های طبیعی و تنوع زیستی هستند نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است.

کد N1523046

وبگردی