آفتاب

ترجمه مجموعه شعر «شاعر قاصدک ها» در هند چاپ می شود

ترجمه مجموعه شعر «شاعر قاصدک ها» در هند چاپ می شود

ترجمه مجموعه شعر «شاعر قاصدک ها» سروده صوفی مصطفوی کاشانی به زودی در هند چاپ می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه انتشاراتی شینتا Chintha Publishers  بزرگترین  موسسه انتشاراتی  هند،  ترجمه کتاب «شاعر قاصدک ها» سروده صوفی مصطفوی کاشانی را زیر چاپ دارد و تا چندی دیگر این کتاب را راهی بازار نشر می کند.

صوفی مصطفوی کاشانی شاعر این کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چگونگی چاپ این کتاب توسط این ناشر هندی گفت: مدیر این انتشارات که ترجمه انگلیسی تعدادی از اشعار این کتاب را در نشریه بین المللی کریتیا خوانده بود، تماس گرفت و درباره چاپ این شعرها در هند گفتگو کردیم.

وی افزود: وقتی اولین چاپ کتاب در سال ۱۳۷۷ توسط نشر بهجت منتشر شد، ۱۰ سال داشتم. چاپ ِ دوم و سوم کتاب شاعر قاصدک ها به صورت دو زبانه، توسط نشر نسیم دانش منتشر شد.

این شاعر گفت: تعدادی از این شعرها در نشریات الکترونیکی آمریکا و انگلیس منتشر شد و سام همیل شاعر آمریکایی و موسس سایت شاعران ِ ضد جنگ ، ضمن معرفی شان، از تصمیم خود برا ی چاپ کتابی کوچک از سروده هایم در آمریکا خبر داد. همچنین نشر برایت در نشریه اینترنتی خود یکی از برنامه های آتی خود را چاپ کتابی از این شعرها اعلام کرد.

کتاب «شاعر قاصدک ها»  در بیستمین دوره  انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی  کاندیدای بهترین کتاب ِ شعر نو در رده  بزرگسال شد و به مرحله نهایی راه یافت.

انتشارات شینتیا کتاب شاعر قاصدک ها را همراه با تصاویری از شاعر شعرها در سنین مختلف و نقاشی هایی از وی منتشر خواهد کرد. به علاوه ضمیمه ای از ترجمه گزیده نقدهای نوشته شده بر اشعار این کتاب نیز به همراه آن چاپ خواهد شد.

یکی از اشعار این کتاب به شرح زیر است:

اصل من

پیش ِ خداست

من در زندگی خودم نیستم

هیچ کس در زندگی خودش نیست

جنازه ی آدم عین قاب عکس یا صندلی ست

[p]روح  من

  پیش   ِخداست

من از    آن دنیا

فقط دنبا ل  ِقاصدک  هاراه افتاده ام

و آمده ام

بقیه را نمی دانم

و سر ِ راهم

همه ی کلمه ها را به خانه هایشان می رسانم

کد N1522783

وبگردی