آفتاب

واکسن های آنفلوانزا هیچ مشکلی ندارد

 واکسن های آنفلوانزا هیچ مشکلی ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شایعات مربوط به واکسن آنفلوانزا دروغ است، رئیس جمهوری، بنده و فرزندانم نیز از این همین واکسن تزریق کردیم.

سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه دومین اجلاس منطقه ای سل، مالاریا و ایدز درباره شایعات مربوط به واکسن آنفلوانزا که در فضای مجازی منتشر شده، توضیح داد: بنای این دولت این است که مردم حقیقت را بگوید، شایعات زیاد است ولی واقعیت این است که همه این شایعات درباره واکسن آنفلوانزا دروغ است و واکسن های آنفلوانزا همه با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و هیچ مشکلی ندارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: از مردم می خواهیم که به شایعات و این حرف هایی که در فضای مجازی منتشر می شود، توجه نکنند و از مراجع قانونی برای دریافت اطلاعات استفاده کنند. وی گفت: بیشترین تلاش من در این حوزه در این چند سال این بوده که واکسن آنفلوانزا به موقع وارد کشور شود.

هاشمی افزود: واکسن آنفلوانزا امسال در تیرماه به کشور وارد شد، تولید کنندگان آن نیز عمدتا دو یا سه شرکت معتبر جهانی هستند و بنده خودم، بچه هایم و شخص رئیس جمهوری نیز از همین واکسن تزریق کرده ایم.

وی گفت: تلاش ها برای تولید این واکسن در کشور ادامه دارد، این فعالیت ها در مراحل نهایی است و امیدواریم تا دو یا سه سال آینده موفق شویم این واکسن را در کشور تولید کنیم.

وزیر بهداشت گفت: نمی توانیم به همه مردم توصیه کنیم، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند چون میزان آن در کشور محدود است، اما کسانی که در معرض بیشتر ابتلا هستند یا بیماران خاص و افرادی که دارای ضعف ایمنی هستند یا کودکان و سالمندان و زنان باردار بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

وی افزود: خود من بعد از اینکه واکسن آنفلوانزا را تزریق کردم به چند کشور مختلف سفر کردم و حتی به آنفلوانزا مبتلا شدم اما شدت آن و میزان مدت بیماری با زمانی که واکسن را تزریق نکرده بودم، قابل مقایسه نبود.

ایرنا
کد N1522631

وبگردی