آفتاب

افزایش متقاضیان رشته ورزشی والیبال در ایران

افزایش متقاضیان رشته ورزشی والیبال در ایران

شهرکرد- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از موفقیتهای تیم ملی والیبال ایران در سطح جهانی و المپیک 2016 ریو شمار متقاضیان این رشته ورزشی نسبت به دوره های قبل 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، احمد ضیایی روز شنبه در نشست انتخابات رئیس هیات والیبال چهارمحال و بختیاری در شهر کرد بدون ذکر آمار تشریحی افزود: والیبال یک رشته نجیب، مفرح و با کلاس است به همین دلیل گرایش به این ورزش پس از پیروزی در میادین بین المللی قابل توجه بوده است.
وی ادامه داد: برای انتخاب تیم ملی نوجوانان بیش از هشت هزار نفر آزمایش و در نهایت 12 نفر انتخاب شدند. این نشان می دهد والیبال از سوی خانواده ها مورد توجه قرار گرفته است.
نایب رئیس فدراسیون والیبال گفت: تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی تنها یک شکست داشت و رتبه سوم را بدست آورد و اکنون ایران پیشتوانه لازم را برای تیم ملی بزرگسالان دارد.
وی افزود: فدراسیون آینده روشنی برای والیبال ایران متصور است به همین دلیل برنامه های خود را بر استعدادیابی در همه استانها متمرکز کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این شست گفت: والیبال در این استان با استقبال مواجه است و تاکنون سه هزار نفر در چارچوب این رشته ورزشی ساماندهی و بیمه ورزشی شده اند.
عبدالرحمان قاسمی افزود: والیبال در چهارمحال و بختیاری دارای قدمت است و بازیکنانی از این استان در رده های سنی پایه در دوره ها مختلف به تیمهای ملی راه یافته اند.
همچنین در این نشست علیرضا شجاعی معاون پژوهش و آموزش سازمان بودجه و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات والیبال استان ابقا شد.
خبرنگار: محمود رییسی**منتشرکننده: حسین کریم زاده
2097/1858
کد N1521954

وبگردی