آفتاب

امام جمعه مشهد: پیام کربلا در همه دورانها کاربرد دارد

امام جمعه مشهد: پیام کربلا در همه دورانها کاربرد دارد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: کربلا دارای پیامی است که در همه دورانها کاربرد دارد و امروز باید بدانیم پسا عاشورای اهل بیت(ع) چه بوده است و پسا عاشورای ما چه باید باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود:
در پسا عاشورا یک دسته فقط برای شهادت امام حسین(ع) و سر بریده در تشت طلا، گودی قتلگاه و مصائب حضرت زینب(س) اشک می ریزند.
وی ادامه داد: پس از این ایام به دنبال کار خود می روند و نه با داعش و نه به دشمنان امام حسین(ع) و کسانی که به جنگ جریان حسینی آمدند کار ندارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این یک پسا عاشورای بی بصیرت است و خود امام حسین(ع) این بی بصیرتی را نمی پسندد بلکه پسا عاشورای ما باید مثل پسا عاشوری اهل بیت(ع) با افشاگری یزیدیان و دشمنان همراه باشد.

* قصد آمریکا در جنگ نرم و انقلاب جنسی
خطیب جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: از اردوگاه جریان یزیدی آمریکای ناپاک این پیام رسیده که عراق را با قدرت نظامی، سوریه را با ناامنی و ایران را باید با جنگ نرم و انقلاب جنسی از بین ببریم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده اردوگاه امام حسین(ع) از دو دو دهه قبل نسبت به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی هشدار می دهند اما عکس العملی ندیدند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: با خوا برفتگی مدیران فرهنگی، بی تفاوتی مسئولان در مقابل قدرت نرم، لاابالی گری عده ای خوشگذران، عملکرد اپوزیسیون، استفاده از امکانات فرهنگی کشور در راستای اهداف دشمن و سکوت در برابر اینها آیا باز هم درست است بگوئیم ما اهل کوفه نیستیم.
وی گفت: امروز مسلم بن عقیل زمان ولی فقیه و مقام معظم رهبری است و امام زمان(عج) همچون امام حسین(ع) است لذا باید با مسلم زمان بیعت کنیم تا امام حسین(ع) بیاید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: با وجود تاکید مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم نرم دشمن اما ولنگاری و بی بندوباری فرهنگی در حوزه های آفندی و پدافندی کشور را فرا گرفته است.
وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد یک گوشه حرف بزند او را به عنوان تندرو، متحجر و فرد بی اخلاق با استهزاء در رسانه ها مطرح می کنند.
آیت الله علم الهدی گفت: بقیه می ایستند تماشا می کنند و دوستان هم که به ما می رسند می گویند چرا این حرفها را می زنید تا در فضای مجازی به شما توهین کنند.
وی همچنین به تفسیر سوره انسان و تعبیر قرآن از آخرت گریزی اشاره و بیان کرد: دنیاگرایی و آخرت گرایی با هم قابل جمع نیست و دنیا گرایی لازمه اش آخرت گریزی است اما نه به این معنا که هر کس دنیا دارد آخرت ندارد.
امام جمعه مشهد گفت: گاهی افرادی که دارای فضائل مادی هستند همچون اهل بیت پیامبر(ص) دنیا را به استخدام خود در می آورند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده**منتشرکننده: حسین کریم زاده
3221/1858
کد N1521229

وبگردی