آفتاب
میثم نورانی در گفتگو با مهر:

«خط سوم» تا پایان صفر ادامه دارد/ اگر امام حسین(ع) امروز بود

«خط سوم» تا پایان صفر ادامه دارد/ اگر امام حسین(ع) امروز بود

تهیه کننده برنامه «خط سوم» درباره این برنامه که از شبکه سه پخش می شود و رویکرد آن توضیح داد و بیان کرد که پخش این برنامه تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

میثم نورانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «خط سوم» که روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، بیان کرد: این برنامه زنده هر شب بین ۱۹ تا ۲۰ بین ۴۵ تا ۵۵ دقیقه پخش می شود و یک برنامه گفتگومحور با هدف بررسی جنبه های اجتماعی و امروزی قیام عاشوراست.

وی با اشاره به کسانی که در تیم این برنامه همکاری دارند، اظهار کرد: نوید محمودی کارگردان هنری، مریم جلالی سردبیر و نویسنده، نیما رییسی و آرش ظلی پور به عنوان مجری و گروه «پرانتزباز» در بخش روابط عمومی و مشاوره با این برنامه همکاری دارند وعباس اختری نیز نویسندگی و کارگردانی آیتم ها را بر عهده دارد و قرار است برنامه تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

تهیه کننده «خط سوم» درباره این برنامه و روند آن توضیح داد: ما سعی می کنیم نگاهی نو به قیام عاشورا داشته باشیم و شناخت اجتماعی مخاطبان را از قیام امام حسین(ع) بیشتر کنیم. ما می خواهیم به این بپردازیم که چقدر در مسیر امام حسین(ع) حرکت کرده و چقدر او را می شناسیم.

اگر امام حسین (ع) در جامعه امروز بود...

وی اضافه کرد: ما می خواهیم در این برنامه به این موضوع بپردازیم که  که نگاه امام حسین(ع) را چگونه می توان در مسائل اجتماعی امروز کشور تعمیم داد و مسیر حرکت جامعه را با مسیر حرکت و جهان بینی ارزشی و انقلابی ایشان دنبال کرد. بنیان اصلی برنامه بر این است که نوع نگاه امام حسین(ع) به دنیا را بشناسیم و آن را در جامعه جاری کنیم.

نورانی با اشاره به مهمانان مختلف این برنامه اظهار کرد: مهمانان برنامه از دو طیف چهره ها و مردم عادی هستند. هنرمندانی که در آثار مرتبط با امام حسین حضور داشته اند و در این ارتباط از تعدادی از این عزیزان دعوت کرده ایم که در برنامه حضور یابند که در روزهای آینده مهمان ما خواهند بود.

وی درباره اینکه این گفتگوها چقدر با دیگر با برنامه های مناسبتی که هنرمندان در آنها حضور می یابند، متفاوت است، عنوان کرد: قطعا اگر قرار باشد گفتگوی معمول همیشگی باشد ضرورتی نداشت که از این افراد دعوت کنیم و اتفاقا حضور آنها بهانه ای ایجاد می کند تا جدی تر درباره مسایل احتماعی و مذهبی امروز جامعه صحبت کنیم. از طرف دیگر بعضی از این افراد در کارهای خیریه و حوزه های اجتماعی فعالیت دارند که صحبت در این باره به مسئولیت های اجتماعی که مخاطبان می توانند در جامعه داشته باشند، بازمی‌گردد.

رویکرد ما وحدت ملی است

تهیه کننده «خط سوم» اضافه کرد: ورزشکاران و هنرمندان ما در این زمینه ها فعالیت های زیادی دارند و این نشان می دهد که دغدغه ای را درک کرده اند و حالا ما می خواهیم این دغدغه اجتماعی را در کنار قیام عاشورا بگذاریم چرا که طبق فرمایش امام حسین (ع) که فرمودند برای اصلاح امت جدم قیام کردم، یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا و حرکت امام حسین (ع) دغدغه های اجتماعی ایشان بوده است.

وی اضافه کرد: ما همچنین مهمانانی داریم که ممکن است افراد معمولی تری باشند اما یک فعالیت اجتماعی را در قبال جامعه انجام می دهند. به طور مثال مهمان دومین قسمت برنامه یکی از پیرغلامان و خادمین امام حسین (ع) بود که از بیش از ۲۰ سال پیش تاکنون هیاتی را راه اندازی کرده و هر سال یک شب را به اقلیت های مذهبی اختصاص داده و از این عزیزان دعوت می کند تا در مراسم عزاداری ایام محرم شرکت کنند. این کار از یک سو باعث تقویت روحیه وحدت میان پیروان ادیان الهی می شود چرا که بسیاری از هموطنان ما در اقلیت های مذهبی در آداب و مناسک مذهبی ما شرکت می کنند و احترام بسیاری برای ائمه اطهار(ع) قائلند و از سوی دیگر باعث تقویت وحدت ملی میان مردم کشورمان از اقوام و مذاهب مختلف می شود.

نورانی با اشاره به دیگر بخش های این برنامه یادآور شد: این برنامه آیتم های مختلفی دارد و ما با همکاری برخی از دوستان هنرمند خود، کمپینی را راه اندازی کرده ایم با نام «با حسین (ع) حرف بزن» که مردم درد و دل های خود را با امام حسین(ع) از طریق کانال های ارتباطی مطرح می کنند.

وی در پایان با اشاره به بخش های دیگر برنامه گفت: همچنین مستندهایی از زندگی افرادی که با امید و توکل توانسته اند بر مشکلات خود غلبه کنند و به موفقیت دست یابند، تولید کرده ایم. بخشی هم داریم که با هنرمندانی که در حوزه های مربوط به قیام عاشورا فعالیت های هنری اعم از عکاسی، فیلم های مستند، کوتاه و یا داستانی داشته اند، گفتگوهای کوتاهی انجام شده است.

کد N1520986

وبگردی