آفتاب
رادیو در تاسوعا و عاشورا

«خون خدا» جاری می‎شود/ «کاروان عشق» راه افتاد

«خون خدا» جاری می‎شود/ «کاروان عشق» راه افتاد

شبکه های رادیویی اقتصاد، معارف، قرآن و صبا برنامه های مختلفی را در تاسوعا و عاشورا روی آنتن می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو اقتصاد به مناسبت عاشورای حسینی در ویژه برنامه «خون خدا» چهارشنبه ۲۱ مهر ماه، به موضوع ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) می پردازد.

در قسمتی از برنامه با حضور شیخ حسین انصاریان به مقتل خوانی پرداخته می شود. ویژه برنامه «خون خدا» کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محسن رنگینی چهارشنبه ساعت ۰۶:۳۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین ویژه برنامه «تفسیر سرخ» پنجشنبه ۲۲ مهر ماه، ساعت ۰۶:۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه با موضوع جاودانگی قیام عاشورا روی آنتن خواهد رفت که در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی در برنامه فردا درباره تبیین نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در استمرار و جاودانگی قیام عاشورا و افشاگری ایشان علیه ظلم یزید صحبت می شود.

رادیو معارف 

شاخص ها و گام های تربیت حسینی بر اساس آموزه های قیام سرخ عاشورا با رویکرد تاریخی- خانوادگی از محورهایی است که در برنامه «حسینیه» بیان می شود.

«حسینیه» در تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ به بازخوانی علل، زمینه های واقعه عاشورا و ضرورت عنصر بصیرت و تسلیم در برابر اراده الهی می پردازد.

مقتل خوانی توسط بزرگان حوزه از جمله بخش های ویژه «حسینیه» است.

شاخص های انقلابی گری در قیام ابا عبدالله الحسین نیز در برنامه «خط سرخ» بررسی می شود که با کارشناسی حجج اسلام امیدی و فاضلی هیدجی به تبیین این شاخص ها در خطبه ها، نامه ها، سیره ابا عبدالله الحسین و رجزخوانی اصحاب در روز عاشورا خواهد پرداخت.

برنامه «خط سرخ» کاری از گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه و سردبیری اکبر طالبی نیا در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «شام غریبان» همزمان با شام غریبان سید و سالار شهیدان روی آنتن می رود که با کارشناسی حجت الاسلام عباس لاجوردیف تهیه و سردبیری روح الله اسماعیلی و اجرای رضا حبیبی، چهارشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۹:۱۵ پخش می شود.

رادیو صبا

ویژه برنامه «کاروان عشق» برگرفته از کتاب «نفس المهموم» نوشته مرحوم حاج شیخ عباس قمی با اجرای بهروز رضوی ساعت ۱۳:۰۰ به مدت یک‎ ساعت در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه به مناسبت ایام تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی از رادیو صبا پخش می‎شود.

«روایت سرخ» نیز به مباحث عاشورایی اختصاص دارد که در تاسوعا و عاشورای حسینی با مباحثی پیرامون واقعه عاشورا در ساعت ۱۱:۱۵ روی آنتن می رود.

«پیمانه های سرخ عاشورایی» و «طنین خون خدا» دو ویژه برنامه برای علاقمندان به حوزه شعر و ادب است که در روز عاشورا و تاسوعا با محتوای اشعار عاشورایی پخش می شوند. «پیمانه های سرخ عاشورایی» ساعت ۰۶:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه و همچنین ویژه برنامه «طنین خون خدا» در ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه پخش می شود.

کد N1519727

وبگردی