آفتاب

امام جمعه شیراز: مرزهای جغرافیایی نمی تواند مانع دفاع از مقدسات شود

امام جمعه شیراز: مرزهای جغرافیایی نمی تواند مانع دفاع از مقدسات شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مرزهای جغرافیایی که در دنیای اسلام ساخته شده نمی تواند مانعی برای این دفاع از مقدسات و ارزش ها و دفاع از حرم های مطهر اهل بیت (ع) شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در نماز جمعه شیراز افزود: قداستی که امروز ما برای مکه، مدینه، نجف، کربلا، کاظمین، سامرا ، مشهد، حرم های مطهر حضرت زینب (س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و سایر حرم های مطهر قائل هستیم در حقیقت یک باور و اعتقاد است و به مرز وابسته نیست.
وی ادامه داد: این بدان معناست که اگر روزی مکه و مدینه و حرم مطهر امیرالمومنین (ع) مورد هجوم دشمن قرار گرفت ما مدافع آن هستیم و این باور و اعتقاد ماست و با دل و جان و تمام سلول های وجودمان در آمیخته است.

**موفقیت نیروی انتظامی در ماموریت هایش در گرو همکاری مردم و مسئولان است
امام جمعه شیراز، با اشاره به هفته نیروی انتظامی (نهم تا پانزدهم مهرماه جاری) گفت: نیروی انتظامی مجموعه ای است که امنیت جامعه را عهده دار است و همیشه در جامعه و در میان مردم حضور دارد و طبیعتا موفقیت این نیرو در انجام ماموریت ها و مسئولیت هایش در گرو حمایت و همکاری مردم و مسئولان است.
آیت الله ایمانی افزود: در شرایطی که امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مفاسد بسیار بزرگ اخلاقی و اقتصادی در حال شکل گیری است، نیروی انتظامی به عنوان مسئول پیگیری این تخلفات، نیاز به حمایت دارد.
او گفت: امروز در حوزه اقتصادی، قاچاق به عنوان یک عامل برای از بین بردن اقتصاد یک کشور مطرح است و دشمنان ما نیز به شکلی حساب شده قاچاق را به سمت و سوی کشور ما می فرستند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز در راه مبارزه با این معضل بزرگ، نیازمند کمک دولت و ملت است و اینجاست که حمایت مردم و مسئولان از این نیرو در ابعاد مختلف امنیت اقتصادی، اخلاقی ، فرهنگی و امنیت اجتماعی ضروری به نظر می رسد.

**اجازه ندهیم که جریان عاشورا در سال 61 هجری باقی بماند
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به قرار داشتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عاشورا حادثه نیست، جریان است و نباید اجازه نداد که عاشورا در سال 61 باقی بماند، عاشورا جریانی است که از 61 تا به امروز ادامه دارد.
آیت الله ایمانی افزود: عاشورا همیشه زنده است و همه جا کربلا است، این مهره هاست که جابه جا می شود و باید مهره ها را بشناسیم و بصیرت لازم در ارتباط با مهره ها پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: باید درباره اندیشه ها و مجریان اندیشه ها بصیرت پیدا کنیم و بدانیم که یک روز شمر و عمربن سعد در صحرای کربلا بوده اند و امروز چهره ها چه در داخل و چه خارج کشور ممکن است تغییر کند اما باید مهره ها را شناخت و ببنیم این مهره ها مجری کدام اندیشه هستند.
او گفت: عاشورا باید ایمان و باور مردم را تقویت کند، قبل و بعد از محرم باید اعتقادات مردم تغییر پیدا کرده باشد و سخنرانان، مداحان و و جلسات عزاداری باید این مهم را انجام دهند.
امام جمعه شیراز، مسئولیت پذیری را جان کلام عاشورا دانست و افزود: امام حسین (ع) هم در آن روزگار می توانست مانند آقازاده های آن دوران گوشه عافیت را برگزیند.
آیت الله ایمانی افزود: مسئولیت پذیری، امام حسین (ع) را به کربلا آورد و باعث شهادتش شد و این روح مسئولیت پذیری باید در مردم نیز زنده و تقویت شود.
وی گفت: امروز آنچه دشمنان در جنگ نرم دنبال می کند بحث بی تفاوت ساختن مردم است و اگر ما می خواهیم عاشورا را زنده نگه داریم باید مسئولیت پذیری را در جامعه تقویت کنیم، دشمن می خواهد مردم بی تفاوت باشند و می خواهد این روحیه بی تفاوتی گسترش یابد که امیدواریم عزاداری امام حسین (ع) باعث گسترش مسئولیت در میان مردم شود.

**مسئولان، مصالح جامعه را فدای مصالح چند نفر نکنند
امام جمعه شیراز، با اشاره به اظهار نظرهای انجام شده در خصوص مساله حقوق های نجومی گفت: مسئولین نباید مصالح جامعه را فدای مصالح چند نفر کنند، مصلحت جامعه و مردم عزیزتر از چند نفر است.
امام جمعه شیراز افزود: یک روز گفته شد صاحبان فیش های نجومی 950 نفرند، یک روز گفته شد 12 نفرند، اگر این افراد متخلف فدای جامعه شوند بهتر از این است که جامعه فدای این افراد شود، بگذارید مردم به نظام اعتماد داشته باشند چرا که حفظ اعتماد مردم برای نظام بزرگترین سرمایه است.
وی اظهار کرد: مدیران باید بکوشند تا این اعتماد به عنوان اصلی ترین سرمایه در جامعه حفظ شود.
او گفت: به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر مجازات متخلفان در زمینه فیش های حقوقی می بینیم که برخورد دیگری با این مسئله می شود و نشانه هایی در دست است که در روزنامه ها و خبرها گویا خبرهای دیگری است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
کد N1516727

وبگردی