آفتاب

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر: نوع نگرش به نجات انسان ها باید تغییر یابد

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر: نوع نگرش به نجات انسان ها باید تغییر یابد

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: باید در نوع نگرش نسبت به نجات انسان ها و حفظ کرامت انسانی تغییراتی داده شود.

به گزارش ایرنا فرحناز رافع روز سه شنبه در نشست خبری که در جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد افزود: راه هایی است که بدون پول نیز می توانیم خدماتی به جامعه ارائه و نشان دهیم در بودجه انقباضی نیز می توان اقداماتی انجام داد.
وی خطاب به داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: جامعه عاری از خشونت، درد و رنج را برای آیندگان به ارمغان آورید و انگیزه خود را از دست ندهید.
وی به اجرای طرح ارمغان مهر اشاره کرد و افزود: موفق شدیم کودکان بی بضاعت را زیر پوشش قرار دهیم و مشاوره تحصیلی به آنها بدهیم که باعث می شود در آینده نگاه این دانش آموزان خیر باشد و در این طرح بیش از 56 هزار نفر عضو پذیرفتیم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: همچنین طرح سفره های عاشورایی با هدف جمع آوری نذورات و پخش آنان بین مردم نیازمند در هلال احمر انجام می گیرد.
وی گفت: جمعیت هلال احمر باید در حوزه آسیب های اجتماعی حضوری فعال داشته باشد و باید جمع شویم و با برنامه نویسی و اصلاح فرایند، خدمات را به بهترین شکل ارائه کنیم.
رافع بر جذب بنگاه های اقتصادی و بهره گیری از تشکل های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی برای دستیابی به اهداف یادشده تاکید کرد و افزود: ما از داوطلبان حقیقی و حقوقی می توانیم عضو بگیریم و در آیین نامه خدمات داوطلب بر هر 2 مورد تاکید شده است.
وی بیان کرد: برای جذب و نگهداری اعضا با مشکل کمبود بودجه به منظور تبلیغات در جهان و ایران روبرو هستیم و در جهان شیوه جذب کردن افراد متفاوت است.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته با گرایش به کارهای خیرخواهانه و نیکوکارانه، معنویات، انرژی مثبت و امید به زندگی را بالا می برند اما در ایران این کار انجام نمی شود.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: 30 هزار عضو در کرمان دارید که از این تعداد فقط یکهزار و 400 نفر حق عضو می دهند و این بسیار کم است.
وی گفت: 82 نفر در طرح پنجره های امید کرمان عضو شدند و این آمار بسیار پایین است لذا در استان کرمان خیران زیادی وجود دارد و صندوق جمع آوری کمک های مردمی باید در شرایط عادی و نه تنها زمان حوادث ارائه شود.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر بیش از 90 سال قدمت دارد و در این سال ها توانسته اعتماد مردم را جلب کند که نباید کاری کرد تا باعث از دست دادن اعتماد مردمی شود.
رافع گفت: در حوزه فعالیت های اجتماعی باید موفق تر عمل و به عنوان یک سازمان خدمت محور به مردم کمک کنیم و اثر داشته باشیم.
وی اظهارکرد: برای جذب افراد و نگهداشتن آنها در جهت آموزش، کارشناسانی به استان ها فرستاده می شود که هر استان یکی دو شهرستان را به عنوان پایلوت معرفی کند و توانمندسازی در این شهرستان ها انجام می گیرد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: سفرهای استانی برای تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر و برنامه 6 ساله توسعه صورت می گیرد و موارد برنامه ها باید به چالش کشیده و نقطه نظرات شنیده شود.
وی گفت: تدوین برنامه پنج ساله در جهت ارتقای نظام و فدراسیون جهانی باشد تا به انحراف کشیده نشویم.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
7420/3028/1772
کد N1514487

وبگردی