آفتاب
معاون وزیر صنعت:

صدور نزدیک به 99 هزار مجوز تاسیس واحد صنعتی در کشور

صدور نزدیک به 99 هزار مجوز تاسیس واحد صنعتی در کشور

کرج - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ادارات کل صنعت، معدن و تجارت کشور به منظور توسعه صنعتی بیش از 98 هزار و 751 جواز تاسیس تا پایان ماه قبل صادر کرده اند.

به گزارش ایرنا، علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد که ظهر سه شنبه صورت گرفت، گفت: اکنون بر اساس برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهوری و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به دستگاه های تابعه، این تکالیف تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد که در این زمینه راه اندازی 7 هزار 500 واحد صنعتی راکد و یا فعال زیرظرفیت با اعطای تسهیلات محقق می شود.
یزدانی گفت: اهتمام جدی دولت بر این است که به دور از تبلیغ در عمل تصمیماتی گرفته شود که ارتقاء رضایتمندی مردم و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال داشته باشد.
**اصلاح قانون واگذاری شهرک های صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون در حال اصلاح قانون واگذاری شهرک های صنعتی به شرکت های خدماتی هستیم که در چند روز آینده به مجلس ارائه می شود.
وی افزود: در قالب اقتصاد مقاومتی هر آنچه به ما تکلیف شده تا پایان سال محقق می شود.
این مسئول اضافه کرد: اصلی ترین راه رونق اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی است از این رو باید زیر ساخت های لازم برای این امر فراهم شود.
وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته هزار و 900 هکتار به مساحت شهرک صنعتی اشتهارد اضافه می شود چراکه جایگاه و شرایط ویژه ای در کشور دارد که در مجموع به 3 هزار و 300 هکتار می رسد.
یزدانی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال طبق مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال پیگیری است که تاکنون یک سوم این مبلغ به واحدها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی بحث و تبادل نظر در خصوص موانع و مشکلات شهرک های صنعتی استان است، افزود: بر این اساس درصدد عملیاتی کردن شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم.
وی ادامه داد: بیش از 60 شهرک صنعتی را در شهرستان ها مور بازدید و بررسی قرار داده ایم که مشکلات همواره در تمامی شهرک ها وجود دارد.
وی افزود: استان البرز در بخش صدور پروانه های بهره برداری و جواز تاسیس جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد از این رو پتانسیل لازم در جهت جهش صنعتی را دارد چراکه اکنون بسیاری از نشان های تجاری موجود در کشور در استان البرز مستقر هستند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1514364

وبگردی