آفتاب

کوثری: زمان غلبه بر دشمن را کوتاه می‌کنیم/ایجاد تغییراتی در سلاح ها و ادوات نظامی نیروهای مسلح

کوثری: زمان غلبه بر دشمن را کوتاه می‌کنیم/ایجاد تغییراتی در سلاح ها و ادوات نظامی نیروهای مسلح

تابناک نوشت:رییس سابق اداره امنیت ستادکل نیروهای مسلح با تشریح اهداف جمهوری اسلامی از افزایش توان تهاجمی نظامی ایران، گفت: انواع تجهیزات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی بر مبنای راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته می‌شوند.

سردار اسماعیل کوثری درباره تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش قدرت تهاجمی جمهوری اسلامی و این‌که آیا این مساله به نوعی به مفهوم ایجاد تغییرات در دکترین نظامی کشور محسوب می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: بحثی که در این زمینه باید ابتدا مورد توجه باشد، این است که ما در اصل به هیچ وجه شروع‌کننده هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود پیشرفت‌های بسیار در حوزه‌های نظامی و دفاعی هیچ‌گاه هیچ‌گونه اقدامی علیه هیچ کشوری، حتی کشورهای کوچک نخواهد کرد.

رییس کمیته دفاعی مجلس نهم در عین حال تصریح کرد: افزایش توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان برای این است که در مقابل هرگونه تهاجم احتمالی پاسخی کوبنده علیه دشمن داده شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث بازدارندگی همچنان یکی از ارکان مهم دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن باید بداند که یکی از اهداف افزایش قدرت تهاجمی ما این است که به هیچ عنوان در مقابل اقدام احتمالی نظامی آنها علیه ایران، گذشت نخواهیم کرد؛ ضمن اینکه با این افزایش توان تهاجمی به دنبال این هستیم که زمان غلبه بر دشمن را به کوتاه‌ترین مدت ممکن برسانیم.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که آیا متناسب با افزایش قدرت تهاجمی، در نوع تجهیزات و سلاح‌هایی که توسط نیروهای مسلح کشورمان به‌کار گرفته می‌شود هم تغییراتی را شاهد خواهیم بود یا خیر؟ عنوان کرد: قطعا تجهیزات و سلاح‌های نیروهای مسلح ما نیز در پی این تاکتیک، بر اساس دفاع و تهاجم خواهد بود.

وی ادامه داد: انواع تجهیزات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی بر مبنای راهبردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته می‌شوند، لذا هم استفاده از سلاح‌ها و تجهیزاتی که در جهت دفاع باشد و هم استفاده سلاح و ادواتی که بر مبنای افزایش قدرت تهاجمی کشور به‌کار گرفته می‌شود، در دستورکار خواهد بود.

رییس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح دستور رهبر معظم انقلاب برای افزایش قدرت تهاجمی نیروهای مسلح را در حقیقت تفسیر و ترجمه، آیه "و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه" خواند و یادآور شد: در حقیقت این آیه مبنای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: افزایش قدرت تهاجمی ایران برای دادن پاسخ کوبنده به دشمنان نظام اسلامی ایران است تا متجاوزان احتمالی به جمهوری اسلامی ایران از اقدام احتمالی به شدت پشیمان شوند.

۲۹۲۱۵

کد N1513196

وبگردی