آفتاب

اولین فرا ایده آب با همکاری مشترک ایران و هلند رقم می خورد

اولین فرا ایده آب با همکاری مشترک ایران و هلند رقم می خورد

تهران- ایرنا- 'نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب' با هدف بررسی چالش های زیست محیطی ایران و هلند با محوریت آب و ارائه ایده هایی نوین و نوآورانه در رویدادی مشترک میان محققان دو کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، 'نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب' از 24 مهرماه به مدت دو هفته در این دانشگاه اجرا خواهد شد.
'وت اسکیلز' WetSkills یک گروه هلندی است که زیر نظر وزارت محیط زیست کشور هلند از سال 2010 تاکنون بیش از 20 رویداد بین المللی با موضوع 'چالش های آب' در 15 کشور جهان برگزار کرده است و کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، مصر، اندونزی و هند، میزبان این رویدادها بوده و دانشجویان شرکت کننده در این رویدادها بیش از 90 مشکل در حوزه آب را در کشورهای خود بررسی و حل کرده اند.
انتظار می رود همکاری تیم فرا ایده برنامه تجاری سازی شریف و تیم WetSkills هلند برای برگزاری رویداد مشترک و ادغام توانمندی های این دو تیم از دونقطه جهان برای اولین بار در ایران، یکی از نتیجه بخش ترین رویدادهای محیط زیستی باشد که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
همچنین کنار هم قرار گرفتن دانشجویان مستعد و حساس به مسائل محیط زیستی از چند کشور مختلف با فرهنگ ها، طرز فکرها و دیدگاه ها و پس زمینه های تربیتی متفاوت، فرصتی منحصربه فرد برای تولید و شکوفایی ایده هایی نوین و نوآورانه ایجاد خواهد کرد.
این رویداد مشترک به همت پژوهشکده سیاست گذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه شریف و با همکاری دفترتجاری سازی شریف تدارک یافته است که از 24 مهر تا 6 آبان همراه با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، فضایی پویا و سرشار از انرژی برای این تیم ها ایجاد می کند.

**نحوه اجرای فرا ایده آب
در ابتدای رویداد و پس از آشنایی های اولیه، فعالیت های ویژه ای به منظور تیم سازی انجام می شود و گروه هایی چندملیتی زیر نظر منتورها تشکیل خواهد شد.
در مرحله بعد، مشکلاتی توسط مؤسسات دولتی و خصوصی در حیطه آب از هلند و ایران مطرح می شود و به همین منظور از هر سازمان فردی متخصص توضیحات و معرفی کامل مساله را انجام داده و به سؤالات آن ها و نکات مبهمی که برایشان باقی مانده است پاسخ می دهد.
پس از این مرحله، فعالیت های فشرده تیم ها و جلسات طوفان فکر و ایده پردازی آن ها به طور جدی آغاز شده و با کمک و راهنمایی های منتورهای رویداد، فعالیت های خود را پیش خواهند برد تا در نهایت ایده و راه حل آن ها آماده ارائه به داوران دو کشور و برخی از مقامات دولتی حاضر در جلسات ارائه از جمله وزیر محیط زیست کشور هلند شود.
در ادامه رویداد، هیات داوران تیم های برتر را انتخاب و به آنها جوایزی از طرف تیم فرا ایده و WetSkills اعطا خواهد کرد.
پس از اختتامیه رویداد، تمام اعضای تیم ها علاوه بر دریافت گواهی شرکت در این دوره از سوی WetSkills ، از حمایت های لازم جهت عملی کردن طرح های خود توسط طرف ایرانی و هلندی بهره مند خواهند شد.
در جریان این رویداد تخصصی، علاوه بر ارتقای دانش محیط زیستی، مهارت های آفرینش، خلاقیت و نوآوری به افراد آموزش داده می شود که ترکیبی از آموزه های تئوری و عملیاتی خواهد بود.
تیم فرا ایده که یکی از زیرمجموعه های برنامه تجاری سازی دانشگاه صنعتی شریف محسوب می شود در چند سال گذشته با برگزاری رویدادهای مختلفی ازجمله فرا ایده دریاچه ارومیه، رویداد ایده ساز و چالش خلاقیت گام بزرگی در آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم استارتاپی و نوآورانه برداشته است.
این تیم با به کارگیری جدیدترین روش های نوآوری در جهان علاوه بر وارد کردن این مفاهیم به محیط آموزشی دانشگاه موجب ایجاد دیدگاه هایی کاملاً جدید در بین دانشجویان علاقمند به حوزه های کارآفرینی شده است.
علمی**1055**2017
دریافت کننده: زینب کارگر**انتشاردهنده:زهره محتشمی پور
کد N1512629

وبگردی