آفتاب
روحانی در نشست خبری مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای انتقال آب سد طالقان به قزوین

برنامه‌ریزی برای انتقال آب سد طالقان به قزوین

رییس جمهور گفت: در زمینه آب طرح‌هایی مورد نظر است. مردم نیز بر انتقال آب سد طالقان به قزوین را در نظر دارند که البته اعتبار بالایی را می‌خواهد و باید بخش دولتی و غیردولتی وارد شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر خود به استان قزوین در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شرکت کرد و با بیان اینکه استقبال از من و کاروان دولت، استقبال از خادمان خود مردم بود، گفت: تلاشی که در این سفر از ابتدا در هیات دولت مدنظر بود، این بود که در موضوعاتی مثل آب، راه و کشاورزی و بهداشت درمان که بسیار اهمیت دارند، توجه بیشتری شود.

او ادامه داد: در مورد مسئله راه و راه‌آهن طرح‌هایی برای دوخطه کردن قزوین تهران در نظر گرفته شد که تا اوایل سال آینده عملیاتی می‌شود. در مجموع تهران به کرج چهارخطه می‌شود و از کرج به قزوین دوخطه می‌شود. در مورد راه آهن قزوین به رشت هم تلاش می‌کنیم در دولت یازدهم این طرح به ثمر برسد. انجام اینها تحول بزرگی برای استان قزوین و کشور خواهد بود. همچنین امیدواریم خودروهای فرسوده به خودروهای نو تبدیل شود تا وضعیت هوا مشکلی پیش نیاید.

رییس جمهور به مسئله آب اشاره و تصریح کرد: در زمینه آب طرح‌هایی مورد نظر است. مردم نیز بر انتقال آب سد طالقان به قزوین را در نظر دارند که البته اعتبار بالایی را می‌خواهد و باید بخش دولتی و غیردولتی وارد شوند. دیروز تفاهمی به انجام رسید و دولت هم واقعا کمک خواهد کرد. تمام تلاش ما این است که بخش خصوصی وارد شود و دولت در حدی که مورد نیاز است برای خرید آب وارد شود که این کار را در قزوین انجام می‌دهیم؛ همانطور که در جاهای دیگر انجام دادیم.

او خاطرنشان کرد: یارانه آب بین نرخ دولتی و مقداری تمام‌شده را دولت باید بدهد. در بخش کشاورزی استان صنعتی هست، استان کشاورزی هم است. قزوین ۴.۵ درصد تولید کشاورزی کشور را تامین می‌کند، لذا ما در پی توسعه طرح کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری مدرن هستیم تا در آب هم صرفه‌جویی شود.

ادامه دارد ...

کد N1451015

وبگردی