آفتاب

یک میلیون و 126هزار راس دام زنده از هرمزگان صادر شد

یک میلیون و 126هزار راس دام زنده از هرمزگان صادر شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: در نیمه اول امسال یک میلیون و 126هزار راس دام سبک از طریق بندرهای این استان به خارج از کشور صادر شده است.

دکترمحمد جانباز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این دامها شامل بز و گوسفند می باشد که از طریق بندرهای شهید باهنر و بندر لنگه به کشورهای عمان و قطر صادر شده اند.
این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی ازطرح نظارت بر صادرات دام زنده بعنوان یکی از مهم ترین وظایف دامپزشکی هرمزگان با هدف صادارت دام سالم به خارج از کشور نام برد که زیر نظر کارشناسان خبره این اداره کل ادامه دارد.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان یادآورشد: این تعداد دام از استانهای فارس، کرمانشاه، خراسان رضوی، خوزستان، تهران ، لرستان و کردستان با هدف صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در نیمه اول امسال حمل شده است.
جانباز از هرمزگان بعنوان یکی از مبادی مهم صادرات دام زنده نام برد و تصریح کرد: طرح نظارت بهداشتی بر صادرات اینگونه دامها با دقت و سخت گیری های خاصی انجام می شود.
دراطلاعات منتشره اداره کل دامپزشکی هرمزگان تعداد دامهای زنده صادرشده در سه ماهه نخست امسال نزدیک به 298هزار راس عنوان و گفته شده این رقم در سه ماهه دوم سال منتهی به مهرماه با بیش از دو برابر افزایش به 828 هزار راس رسید که در مجموع در نیمه اول امسال یک میلیون و 126هزار راس دام زنده از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
6149/ /1484/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1450467

وبگردی