آفتاب

امضای اولین قرارداد تامین سرمایه خارجی در پتروشیمی خلیج فارس

امضای اولین قرارداد تامین سرمایه خارجی در پتروشیمی خلیج فارس

اولين تامين منابع مالي از بازارهاي بين‌المللي به شكل كوتاه‌مدت (يوزانس) در ايران و در بزرگ‌ترين هلدينگ پتروشیمی كشور رقم خورد. این ...

گروه بنگاه‌ها:اولين تامين منابع مالي از بازارهاي بين‌المللي به شكل كوتاه‌مدت (يوزانس) در ايران و در بزرگ‌ترين هلدينگ پتروشیمی كشور رقم خورد. این قرارداد تامين منابع مالي در قالب يوزانس از ژاپن و تحت پوشش بيمه صادراتي NEXI و قرارداد منعقده با ماروبني اول سپتامبر در توكيو به مبلغ ٣٢٠ ميليون يورو به امضا رسيد.مدیر عامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس باحضور در كنفرانس‌هاي بين‌المللي نظير كنفرانس ژنو، وين، برلين، فرانكفورت و معرفی مطلوب هلدينگ خليج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترين هلدينگ كشور و جلب اعتماد موسسات بيمه صادراتي و اعتباردهندگان بين‌المللي و بانك‌ها و با هماهنگي لازم نسبت به تبیين ساختارهاي رفع نياز اطلاعات مالي مورد درخواست و صرفا با اتكا به نام هلدينگ بدون اخذ هر تضمين ديگري این تامین مالی را انجام داد.

 

هلدینگ خلیج فارس همچنین الزامات ارائه صورت‌هاي مالي وانطباق آن با IFRS را كه از ضروريات اقدامات بلندمدت تامين منابع مالي است، در اولويت كاري قرار داده است؛ به شكلي كه در مقطع كنوني مذاكرات ساختاري تامين منابع مالي به‌صورت بلندمدت با اعتبار‌دهندگان بين‌المللي در مرحله مطلوبي قرارگرفته و به محض ورود بانك‌ها اين امكان فراهم خواهد شد. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد تامين منابع مالي در قالب يوزانس تا ميزان یک ميليارد يورو و تامين ميان مدت برای مبلغ حدود ٥٠٠ ميليون يورو در سال جاري محقق شود. همچنین تدابير ساختار بلندمدت با پيش‌بيني موثر ورود بانك‌ها براي سال ميلادي آتي هموار بوده و انتظار تحقق منابع مالي بالغ بر ٢/ ٥ ميليارد یورو از طريق سنديكاي متشکل از بانك‌ها و موسسات بيمه صادراتي در حال شكل‌گيري است.علاوه‌بر عرصه تامين مالي جذب مشاركت خارجي با شركت‌هاي معتبر بين‌المللي در حد سرمايه‌گذاري قريب به ١٠ ميليارد دلار در دستور كار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار دارد.

کد N1447708

وبگردی