آفتاب
قاضی عسگر:

حکومت سعودی قادر به تامین امنیت و رفاه زائران و حجاج حرم امن الهی نیست

حکومت سعودی قادر به تامین امنیت و رفاه زائران و حجاج حرم امن الهی نیست

شهرضا، اصفهان – ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حکومت سعودی برای تأمین امنیت، بهداشت و امکانات رفاهی زائران و حجاج مشکلات زیادی دارد و قادر به تأمین آن نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر شامگاه جمعه در مراسم نخستین سالگرد شهادت گروهی از زائران خانه خدا در فاجعه مکه ومنا در شهرضا افزود:بی لیاقتی سعودی ها فاجعه منا را پدید آورد وبی کفایتی آنان را اثبات کرد.
وی افزود:در فاجعه منا چندین ساعت جسم نیمه جان حجاج در آفتاب رها شده بود که اگر اجازه داده بودند به آسیب دیدگان کمک شود چنین فاجعه ای به وجود نمی آمد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: سعودی فیلم ها و تصاویر فاجعه منا را در اختیار همگان قرار نمی دهند و از شکل گیری کمیته حقیقت یاب نیز می ترسند.
وی همچنین به کشتار زنان و کودکان در یمن سوریه توسط آل سعود و دست نشانده های آنان اشاره کرد وافزود: سعودی دین خود را به دنیا فروخته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آل سعود در چند سال اخیر با هزینه های کلان سعی در خدشه دار کردن چهره شیعه داشته اما موفق نبوده و نتیجه برعکس گرفته است.
وی با اشاره به حوادث 11 سپتامبر گفت: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که این حوادث توسط سعودی ها به وجود آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: امروز بیشتر کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که با وهابیت نمی توانند تعامل کنند چون انفجارها و تخریب ها در دنیا نتیجه همین تعاملات است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: جهان اسلام باید برای مدیریت حرمین شریفین برنامه ریزی کند.
وی با اشاره به تلاش آل سعود در راستای انحراف افکار عمومی دنیا در خصوص متهم کردن ایران در زمینه فاجعه منا گفت : اینان می خواهند افکار عمومی را با حرفها و خبرهای دروغ فریب دهد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر افزود: با توجه به جنایاتی که سعودی ها در طول مراسم حج سالیان گذشته انجام داده اند نمی توانند ادعای مدیریت حج را داشته باشد.
وی با اشاره به ادعای سعودی ها در خصوص اینکه ایرانی ها امسال خود به حج نیامده واز طرفی قصد سیاسی کردن حج را دارند گفت: آل سعود چند ماه برنامه ریزی حج ایرانیان را به تأخیر انداخت و از هیات ایرانی دعوت نکرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در زمانی هم که دعوت کرد هدف حل مشکلات نبود چون در خصوص مباحث امنیتی زائران تعهدی نداشت و خلاف فقه شیعه نیز شرط گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر گفت: ما عزت ایرانی را خدشه دارنمی کنیم و تا امنیت تامین نشود اقدامی نخواهیم کرد.
16نفر از کاروان های اعزامی از شهرضا به مراسم حج سال گذشته در حادثه منا ومکه شهید شدند که 10 نفر از این تعداد اهل و ساکن شهرضا بودند.
255 نفر از زائران شهرضایی سال گذشته درقالب 2 کاروان به سفر حج اعزام شدند.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144/ 6022
کد N1440515

وبگردی