آفتاب

افزایش 30 درصدی هزینه‌ها در زمان تحریم/ مذاکره برای حضور در بازار امریکا

افزایش 30 درصدی هزینه‌ها در زمان تحریم/ مذاکره برای حضور در بازار امریکا

ایلنا: در دورانی که تحریم‌ها به بیشترین شدت خود رسیده بود علی‌رغم مشکلات؛ ما مواد اولیه را با دور زدن تحریم‌ها تهیه می‌کردیم این در حالی بود که در برخی اقلام 30 درصد هزینه‌های ما بیشتر شده بود

رئیس هیئت مدیره صنایع بسته بندی گل‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: این مجموعه در سال 1318 توسط پدربزرگ اینجانب و در اوج قحطی جنگ جهانی دوم تاسیس شد.

مهدی کریمی تفرشی ادامه داد: به سبب حضور نیروهای متفقین در کشور و کاهش مواد غذایی پدر بزرگ من تصمیم گرفت با بسته‌بندی ارزاق در مقیاس کوچکتر تعداد بیشتری از مواد غذایی به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم این فعالیت گسترده‌تر شد و در پشت فروشگاه کارخانه تولیدی و بسته‌بندی احداث شد که آن زمان با خرید پلاستیک‌های یک سر دوخت از ملوان‌های روسی بسته‌بندی به شکل جدید را آغاز می‌کنند تا اینکه در سال 1345 پدر بنده که نسل دوم مدیریت این مجموعه محسوب می‌شود برند گل‌ها را به ثبت رسید.

کریمی تصریح کرد: پدر من در آن زمان با وارد کردن ماشین آلات دست دوم آلمانی شروع بسته‌بندی مواد غذایی کرد که ابتدا با نمک آغاز شد و پس از مدتی 24 قلم از ادویه‌جات در مجتمع گل‌ها بسته‌بندی گردید.

رئیس هیئت مدیره گل‌ها ادامه داد: بعد از فوت پدر در سال 1380 اینجانب به عنوان نسل سوم مدیریت مجتمع را به عهده گرفتم و اکنون این شرکت 300 قلم از مواد غذایی را بسته‌بندی می‌کند.

وی ادامه داد: همزمان با افزایش حوزه فعالیت شرکت پرسنل این مجموعه افزایش پیدا کرد و به 500 نفر رسیده است این در حالی است که برنامه آینده ما ورود به حوزه کنسروجات است و کارهای مقدماتی آن صورت گرفته است همین امر سبب شده که از سوی وزارت صنعت به عنوان پرتنوع‌ترین واحد تولیدی انتخاب شویم.

وی با اشاره به وضعیت رکود اقتصادی در کشور گفت: با وجود چنین شرایطی تولیدکنندگانی که همچنان به فعالیت ادامه می‌دهند را باید از آنها قدردانی کرد.

کریمی تصریح کرد: امروزه متاسفانه بیماری سرطان درکشور همه‌گیر شده است و سبب شده هزینه‌های زیادی به سیستم در تمامی کشور تحمیل شود از طرف دیگر بیمارستان‌های ما وقت‌های طولانی مدت حتی تا شش ماه می‌دهند که تمام این اتفاقات به سبب غذای ناسالم و بدون کیفیت است.

رئیس هیئت مدیره گلها ادامه داد: هندوستان مرکز ادویه‌‌جات دنیا است و تقریبا به تمام قاره‌های دنیا صادر کالا صادر می‌کند اما تاجران ایرانی هنگام خرید از این کشور ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین مواد را انتخاب می‌کنند حتی برخی اوقات برای پرداخت قیمت کمتر کالای برگشتی سایر کشورها را می‌خرند تمام این کارها به خاطر این است که هیچگونه ممیزی در داخل کشور برای کیفیت کالاهای وارداتی انجام نمی‌شود و واردکننده با خیال راحت کالای خود را وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر تاجری کالای باکیفیت وارد کند و ان را به بازار عرضه کند از سوی سازمان‌های حمایتی متهم به گران‌فروشی می‌شود همان‌طور که ما را بارها به خاطر این موضوع احضار کرده‌اند و ما با سند و مدرک و آنالیز ثابت کردیم که این کالا نسبت به هم‌نوع خود از کیفیتی بالاتری برخوردار است و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز آن را تایید کرده است.

وی افزود: فلفل سیاه گران‌ترین نوع ادویه است اما عده‌ای با خرید چوب سیاه گردو و از باغداران این محصول در تویسرکان آن را خرد می‌کنند و با محصول اصلی مخلوط می‌کنند همین امر سبب می‌شود که سود آنها چندین برابر بشود , این به دلیل عدم نظارت بر روی کارگاه‌های زیرزمینی و بدون مجوز است.

کریمی با اشاره به دریافت مدال جهادگر خودکفایی گفت: در دورانی که تحریم‌ها به بیشترین شدت خود رسیده بود علی‌رغم مشکلات؛ ما مواد اولیه را با دور زدن تحریم‌ها تهیه می‌کردیم این در حالی بود که در برخی اقلام 30 درصد هزینه‌های ما بیشتر شده بود اما تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده به ما اجازه گران کردن کالا را نمی‌داد اما ما سعی کردیم با سرشکن کردن هزینه‌ها به مردم فشار نیاوریم و بازار را نیز تامین کنیم.

کریمی با اشاره به فروپاشی شوروی گفت:‌وقتی در سال 1992 میلادی کشورهای شمالی ایران توانستند مستقل شوند ما یک بازار بکر و دست نخورده را در اختیار گرفتیم اما در آن زمان بدترین کالاها با پایین‌ترین کیفیت بسته‌بندی را به این کشورها صادر کردیم به طوری که تا به امروز نتوانستیم این اعتماد از دست رفته را باز گردانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با تحریم‌های روسیه از سوی غرب دوباره این بازار برای ما مهیا شد و با کنار رفتن ترکیه از این بازار عملا ما بدون رقیب ماندیم اما متاسفانه باز ما نتوانستیم استفاده لازم را از این موقعیت بکنیم.

وی ادامه داد: اکنون محصولات گل‌ها علاوه بر افغانستان و عراق که به صورت متناوب وجود دارد استرالیا و بلوک شرق اروپا نیز جزو مشتریان ما هستند این در حالی است که مشغول مذاکره با یک تیم اقتصادی برای حضور قوی‌تر در آمریکا هستیم.

به گزارش ایلنا مهدی کریمی تفرشی رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی گلها تا به امروز توانسته عناوین بین المللی مختلفی کسب کند که برخی از آنها به شرح زیر است:

دکتر مهدی کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم صنف و رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها و مرد سال صنعت غذای سال 95

Dr. Mehdi KarimiTafreshi, CEO of cooperative food producers, CEO of Golha Food Industries and the Food Industry man of the year 2016

دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک

PhD in Strategic Management

اولین و تنها دارنده نشان شوالیه اروپا در صنعت غذای ایران

The first and only holder of the European knighthood in Iran’s food industry

مرد سال صنعت غذا در سال 95

The food industry man of the year 2016

انتخاب مدیر نمونه از طرف نمایندگی سازمان ملل در ایران

Chosen as a distinct manager by the UN representative in Iran

دارنده نشان جهادگر خودکفایی از ریاست محترم جمهوری

Holder of the self-sufficiency badge presented by the president

دارنده تندیس زرین چهره ماندگار مدیریت ایران

Holder of the golden award as prominent character in Iran’s management

دارنده گواهینامه مدیریت UNIDO از نمایندگی سازمان ملل در ایران.

Holder of the UNIDO management certificate presented by the UN representative in Iran

معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از مدیران برتر کشور در همایش بین المللی تحول مدیریت ایران.

Chosen as one of the top managers in the international conference on management development in Iran

معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از مدیران برتر جوان ایران در همایش مدیران جوان خانه صنعت و معدن جوانان ایران .

Chosen as one of Iran’s top young managers in the conference on Iran’s industries and mining young managers

دارنده تندیس طلایی از هفدهمین همایش مدیران برتر صنعت و تجارت ایران .

Holder of the golden award from the 17 thconference on Iran’s industries and businesses top managers

دلرنده تندیس همایش بزرگان کارآفرین کشور در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما

Holder of the golden award from the conference on the country’s top entrepreneurs held at international convention center of Iran’s Broadcasting Organization

معرفی مدیریت گلها به عنوان یکی از چهره های ماندگار صنعت و تجارت کشور در جشنواره سراسری چهرههای ماندگار صنعت و تجارت ایران در تالار بزرگ وزارت کشور

Chosen as of the prominent managers of the country’s industries and businesses at Iran’s prominent members of industries and businesses festival held at the great hall of the ministry of interior

دریافت نشان یادبود مدیر برتر و ماندگار در چشم انداز اقتصاد ایران

Holder of the top and lasting manager award from Iran’s economic outlook conference

دریافت تندیس ویژه سه دهه مقاوت و بهار اقتصادی ایران

Holder of the award from Iran’s three decades of economic strength conference

دریافت گواهینامه مدیریت حرفه ای بازار از بنیاد اروپایی DNW

Holder of the DNW European Foundation certificate for market professional management

سفیر غذای سالم کانون هموفیلی ایران

 

 

 

 

 

 

 

کد N1438654

وبگردی