آفتاب

تخفیفات سود بازرگانی ۶۹ قلم کالا لغو شد

تخفیفات سود بازرگانی ۶۹ قلم کالا لغو شد

هیات دولت با لغو تخفیف سود بازرگانی ۵۱ قلم کالا به پیشنهاد وزارت صنعت و ۱۸ قلم کالا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات دولت مقرر کرد که ۹۸۵ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل در استان مازندران اختصاص یابد.

بر این اساس، ۸۰ میلیارد ریال جهت کمک بلاعوض برای بازسازی ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، ۳۰ میلیارد ریال برای کمک بلاعوض برای تأمین لوازم خانگی و معیشتی، ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و ۵۰ میلیارد ریال نیز به منظور هزینه برای خدمات پشتیبانی و نظارت و در مجموع ۲۶۵ میلیارد ریال اختصاص یافت.

۷۲۰ میلیارد ریال نیز جهت پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود روستایی ۴ درصد و شهری ۵ درصد به آسیب­ دیدگان ناشی از سیل برای جبران خسارت پرداخت می­ شود.

این تسهیلات قرار است به دو هزار و ۵۰۰ واحد شهری خسارت دیده با دوره بازپرداخت سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی اعطا شود.

همچنین هیات وزیران در ادامه جلسه مقرر کرد که طول آزاد راه همت - کرج از ۵/۱۳ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر افزایش یافته و سهم سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی از ۵۰ به ۷۰ درصد افزایش یابد. منابع مالی لازم برای احداث آزادراه، تاسیسات جانبی خاص و تصرف اراضی مسیر را از محل فروش اوراق مشارکت و سایر منابع تأمین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار به حساب مشترک میان وزارت راه و شرکت اجراکننده واریز کند.

دولت همچنین با هدف حمایت از تولید داخلی، پیشگیری از انحراف در تجارت خارجی و اختلال در اثربخشی نظام تعرفه‌ای ناشی از وجود تخفیفات سود بازرگانی برای واردات کالا از برخی مناطق مرزی، با لغو تخفیف سود بازرگانی ۵۱ قلم کالا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۱۸ قلم ک

 

22439

کد N1436571

وبگردی