آفتاب

نیازهای اساسی انسان امروز از نگاه دبیرکل سازمان ملل

نیازهای اساسی انسان امروز از نگاه دبیرکل سازمان ملل

نیویورک-ایرنا- دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که تامین نیاز مردم با تغییر سازوکارهای اقتصادی و اجتماعی امکان پذیر است، گفت: مهمترین نیاز جوامع غذا، سرپناه، آموزش و پرورش، بهداشت و اعتماد به دولت منتخب خود به دور از ترس وحشت است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی دمکراسی گفت که دولت های جهان سال گذشته با حصول توافق بر سر توسعه پایدار به این تشیخص رسیدند که آنچه مردم از آن ها انتظار دارند کار پیچیده ای نیست و تحقق آن نیازمند تغییر سازوکار های اقتصادی و اجتماعی است.
وی اصلی ترین نیاز مردم را غذا، سرپناه، امکانات آموزشی و بهداشتی ذکر کرد و گفت این مردم آرزو دارند که بدون ترس و وحشت به زندگی خود ادامه دهند و بتوانند به دولت های برگزیده خود اعتماد و ا طمینان داشته باشند.
دبیرکل سازمان ملل اهداف 17 گانه طرح توسعه پایدار را نشانگر سازوکارهای مهمی دانست و افزود، تحقق این امر بر این پایه استوار است که یک دولت دمکراتیک قادر است کییفیت زندگی مردم را ارتقا دهد.
وی تصریح کرد که تنها احترام به نقش فعال مردم در رقم زدن سرنوشت خود توسعه و پیشرفت در جوامع بشری را امکان پذیر خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت ها باید در جوامع خود از حقوق و آزادی های مدنی دفاع کنند تا زمینه لازم برای دست یابی به این اهداف فراهم شود، از رهبران جهان خواست تا در این روز بار دیگر عهد خود را در مورد برقراری دمکراسی و ارتقای شان انسانی تجدید کنند.
اروپام-4-541*شبس*1613
کد N1431393

وبگردی