آفتاب

برنامه آموزشی کارلین الگویی برای کشتی گیران عنوان دار ایرانی

برنامه آموزشی کارلین الگویی برای کشتی گیران عنوان دار ایرانی

تهران - ایرنا - نابغه کشتی فرنگی جهان و دارنده 12 مدال طلای المپیک و جهان (سه طلا و یک نقره المپیک و 9 مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان) این روزها با حضور در شهرهای مختلف روسیه به آموزش فنون کشتی به دانش آموزان می پردازد.

به گزارش ایرنا، الکساندر کارلین که به «خرس روسی» نیز معروف است، در حالی در شهرهای مختلف روسیه به آموزش دانش آموزان مشغول است که این کار او می تواند الگوی خوبی برای همه نامداران کشتی ایران باشد.
کارلین به تازگی در شرق دور روسیه و شهر ولادی وستوک، با حضور در مدارس این منطقه به آموزش کشتی به دانش آموزان پرداخت. وی چندی قبل نیز در منطقه کالینینگراد به کشتی گیران نوجوان آموزش کشتی داده بود.
البته «بوایسار سایتی اف» یکی دیگر از نامداران کشتی روسیه با 9 مدال طلا شامل 3 طلای المپیک 1996، 2004 و 2008 و 6 طلای قهرمانی جهان در کشتی آزاد نیز، برنامه آموزشی خود را در شهرهای مختلف روسیه به خصوص برای سنین پایه و نونهال دنبال می کند.
این موضوع از آن جهت می تواند قابل توجه باشد که این قهرمانان نامدار جهان و المپیک که احترام خاصی در بین ورزشکاران جهان و به خصوص علاقه مندان ایرانی برخوردار هستند، به دور از هر گونه غرور و نگاه به جایگاه و مدال های متعدد جهانی و المپیکی خود و با اشتیاق در کلاس های درس به آموزش کودکانی می پردازند که در سال های آینده برای تیم ملی روسیه به روی تشک خواهند رفت.
برنامه آموزشی این دو کشتی گیر نامدار روسی می تواند الگوی خوبی برای قهرمانان کشورمان باشد که بعد از قهرمانی بازنشسته شده و به طور کامل از ورزش دور شدند، تنها به جایگاههای مدیریتی چشم دارند و به غیر از سرمربیگری تیم های ملی، جایگاه دیگری را قبول ندارند.
به نظر می رسد فدراسیون کشتی با برنامه ریزی دقیق می تواند با اعزام مربیان و قهرمانان نامدار کشتی ایران بعد از دوران قهرمانی زمینه آموزش نونهالان و دانش آموزان علاقه مند کشتی را بیش از گذشته فراهم آورد.
ورزشی**1067**1584
کد N1429109

وبگردی