آفتاب
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

سریلانکا از مالاریا رهایی یافت

سریلانکا از مالاریا رهایی یافت

سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: در سه سال و نیم گذشته، هیچ مورد انتقال محلی بیماری مالاریا در سریلانکا مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مالاریا ، مهم‌ ترین بیماری انگلی و یکی از مسائل مهم بهداشتی تعدادی از کشورها به خصوص کشورهای گرمسیری دنیا است.

این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی های تب متناوب و لرز، کم‌ خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی های ساده یا کشنده دیگر بروز می‌کند. اهمیت این بیماری به دلیل شیوع زیاد و مرگ ‌و میر قابل توجه ‌است.

Poonam Khetrapal Singh مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در سریلانکا می گوید: « سریلانکا جزو کشورهایی است که در قرن بیستم میلادی متحمل آسیب های فراوانی از بیماری مالاریا شد.

اما اجرای برنامه ها و اقدامات متعدد نه تنها در کاهش ابتلا به این بیماری نقش داشته بلکه متوقف شدن آمار انتقال مالاریا را نیز به همراه داشته است.

آموزش بهداشت و همینطور کنترل موثر جزو اهداف اصلی این پروژه در سریلانکا بوده است.

وی در ادامه می گوید: سریلانکا نشان داد که با تغییر  استراتژی می توان شاهد اتفاقات موثری بود. تاسیس مراکز درمانی نقش مفیدی در کاهش آمار ابتلا به بیماری مالاریا داشتند و می توان گفت روش های درمانی موثر نیز  باعث کاهش انتقال انگل ها و همینطور پیشرفت بیماری شدند.

در سه سال و نیم گذشته، هیچ مورد انتقال محلی بیماری مالاریا در سریلانکا گزارش نشده و برای اطمینان بیشتر و همینطور در ادامه کنترل و مراقبت ها، تیم درمانی در منطقه حضور خواهند داشت.

کد N1428793

وبگردی