آفتاب

باد شدید در مناطق شرقی

باد شدید در مناطق شرقی

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: برای مناطق شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، احمد وظیفه گفت: امروز در غالب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و بارش پراکنده در سواحل شمالی کشور رخ خواهد داد و همچنین طی سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: طی همین مدت به سبب وزش باد شدید برای استان‌های ایلام و خوزستان در بعضی ساعات باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر روز سه‌شنبه جریانات بر روی دریای خزر، شمالی شده و همراهی آن با جریانات ناپایدار تراز میانی جو، سبب ابرناکی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است و نیز لازم به ذکر است، از امشب و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌ فارس و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران اظهار کرد: روز سه‌شنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه آسمان تهران صاف در بعد از ظهر با افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک با حداقل و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد N1428190

وبگردی