آفتاب

رئیس اسقف های اعظم ونزوئلا: دفاع از همه پرسی عزل مادورو، مخالفت با صلح نیست

رئیس اسقف های اعظم ونزوئلا: دفاع از همه پرسی عزل مادورو، مخالفت با صلح نیست

مادرید- ایرنا- «دیگو پادرون» رئیس سازمان اسقف های اعظم ونزوئلا گفت: دفاع از همه پرسی عزل «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری کشور، مخالفت با صلح نیست .

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، پادرون یکشنبه شب در گفت و گو با یک رادیوی ونزوئلایی افزود: این لحظه برای دولت و همچنین برای ملت ونزوئلا که در حال تقاضای تعیین تاریخی برای برگزاری همه پرسی عزل هستند، بسیار مهم است و با صلح مغایرت ندارد .
رئیس سازمان اسقف های اعظم ونزوئلا ادامه داد: بر همین اساس باید سخنان چند روز پیش مادورو را مبنی بر اینکه همه پرسی ، مخالفت با صلح است، انکار کرد .
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان اسقف های اعظم ونزوئلا تاکید کرد که مخالفت یا ممانعت از ابراز مردمی ، یک رفتار' خلاف قانون اساسی ، غیر دموکراتیک و غیر اخلاقی ' از سوی دولت است زیرا ملت با رای خود دولت را انتخاب می کند و با رای خود نیز آنها را برکنار می کند .
رئیس اسقف های اعظم ونزوئلا همچنین با تمجید و تبریک تظاهرات حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا در روز پنجشنبه گفت: مردم ونزوئلا چه مخالفان و چه حامیان دولت،این هوشیاری را کسب کرده ا ند که خشونت کاری انجام نمی دهد .
وی با اشاره به چاویست ها (حامیان عقاید هوگو چاوز و دولت ) گفت: اینجا تنها طرف خشن، دولت بود .
پادرون همچنین با نیازمندان کشورش ابراز همدردی کرد از دولت خواست که به درد و رنج و نیازهای این افراد به ویژه درد کمبود دارو پایان دهد.
اروپام *5*491**1572
کد N1425978

وبگردی