آفتاب
شرکت گاز:

تمام استان گیلان تا پایان سالجاری از نعمت گاز بهره مند می شود

تمام استان گیلان تا پایان سالجاری از نعمت گاز بهره مند می شود

رشت- ایرنا- قطار توسعه در بخش گازرسانی طی سه سال گذشته در گیلان شتابان به پیش رفته به طوری که با سرعت چشمگیری، آخرین ایستگاه های خود را برای رسیدن به مقصد و تبدیل شدن گیلان به استانی سبز با استفاده همه گیر از انرژی های پاک طی می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گیلان بنابراعلام شرکت گاز، تا پایان شهریور سال 96 و یا تا پایان سال پیش رو، سبزمی شود اما نه آن رنگی که نقاش چیره دست، طبیعت استان را به آن منقش کرده و جزو ذات آن شده است، بلکه استان سبز به لحاظ استفاده از انرژی های پاک خواهد بود.
امروز گیلان در واپسین ایستگاه ها برای رسیدن به سبز شدن قرار دارد؛ مشعل نمادین برای بهره مندی 200 روستای استان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی روشن شد و با این حرکت حدود 20 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند.
با بهره برداری از گازرسانی این 200 روستا شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از 85 درصد به 92 درصد رسید و اگرچه در حال حاضر تمامی شهرهای گیلان به غیر از ماسوله آنهم بدلیل حفظ بافت سنتی و ارزش تاریخی بودن آن، از نعمت گاز بهره مند و سبز هستند اما به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان؛ وقتی این آمار به 95 درصد برسد یعنی سه درصد دیگر بر اساس استانداردهای وزارت نفت استان گیلان ، استان سبز اعلام می شود.
جمشید ظهیری یادآورشد: روستاهایی که گازرسانی به آنها باقیمانده است بیشتر مربوط به روستاهای پراکنده و کم جمعیت هستند که این تعداد روستا حدود پنج درصد را پوشش می دهند و با توجه به طرح های مختلف درصدد برطرف کردن مشکل گازرسانی به آنها هستیم.
استان گیلان که در زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با خلف وعده ها در بخش گازرسانی مواجه بود، امروز بیش از 22 درصد از متوسط کشوری بالاتر رفته است.
بنابر اعلام شرکت گاز از سال 92 تاکنون بیش از 700 روستا در استان از نعمت گاز بهره مندشده اند و از دو هزار و 220 روستای بالای 20 خانوار ، تعداد روستاهای گاز دار استان از یک هزار و 192 به یک هزار و 787 روستا افزایش یافته است.
این آمار نشان دهنده سرعت گازرسانی در استان گیلان طی سه سال گذشته است در حالی که حدود یک هزار و 200 روستا طی بیش از 30 سال گذشته گاز رسانی شده، بیش از نصف این تعداد روستا در طول سه ساله عمر دولت تدبیر و امید؛ آنهم در شرایطی که تحریم و آثار سوء آن دامنگیر ایران اسلامی شده بود، انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به بهره مندی 85 درصدی خانوارهای روستایی استان گیلان از نعمت گاز گفت: گیلان جزو چهار استان برتر در زمینه گازرسانی در کشور است.
جمشید ظهیری با اشاره به وجود دو هزار 220 روستای بالای 20 خانوار در استان از بهره مندی یک هزار و 788 روستا تا پایان هفته دولت امسال و همچنین اجرای عملیات گازرسانی به 150 روستای دیگر خبر داد.
وی تصریح کرد: شاخص بهره مندی روستایی از گاز در کشور در حدود 70 درصد است که این آمار در گیلان و با افتتاح گازرسانی به 200 روستا به 92 درصد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین در خصوص جایگاه های سی ان جی در استان گفت: هم اکنون 90 جایگاه فعال در استان مشغول بکار هستند و سه جایگاه دیگر نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد و با این تعداد می توان اعلام کرد که نسبت جایگاه های سی ان جی در استان به میزان استاندارد رسیده است و دیگر نیازی به افزایش این جایگاه ها نیست.
ظهیری همچنین در خصوص مسئله جایگزینی سوخت در استان با فراگیر شدن استفاده از انرژی گاز گفت: با گسترش مصرف گاز در استان در مجموع 35 میلیون لیتر جایگزینی انرژی صورت گرفته است که این مسئله در کشور موجب افزایش صادرات فرآورده های نفتی مانند نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره به میزان 400 هزار بشکه در روز و تبدیل ایران به کشور صادرکننده فرآورده های نفتی و در نتیجه افزایش درآمد دولت شده است.
وی همچنین به عملکرد شرکت گاز در حوزه گازرسانی اشاره و اظهار کرد: طی سه سال گذشته پنج هزار و 130 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: 204 هزار مشترک گاز در استان اضافه شده اند که تعداد مشترکان گاز از 696 هزار مشترک در دهه فجر سال 92 ، به 900 هزار مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را طی دولت تدبیر و امید سه هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.
به گفته ظهیری؛ این مشترکان اعم از خانگی، صنعتی، تجاری، حمل و نقل و نیروگاهی هستند که عمده آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.
امروز همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در گیلان، علاوه بر بهره برداری از گازرسانی به این 200 روستا ،چندصد پروژه دیگر در نقاط مختلف استان توسط لنز دوربین ها و قلم خبرنگاران ثبت شد و در صفحات رسانه های مختلف و شبکه های مجازی قرار گرفت.
طی سه سال گذشته پروژه های بسیاری در بخش های مختلف از جمله طرح های خدمات رسانی همچون آب روستایی، گاز و راه در استان به بهره برداری رسیده است و مردم از مزایای آن بهره مندشده اند.
اجرای این پروژه ها درشرایطی که دولت از لحاظ وضعیت مالی در شرایط تحریم و شرایطی بدتر از زمان جنگ قرار داشت ، تنها گوشه ای از همت و اراده دولتمردانی است که دغدغه شان رفاه مردم و رسیدن به قله های پیشرفت میهن اسلامی است.
گیلان بهتر، گیلان برتر همواره شعار نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان بوده و بر همین اساس اهتمام دولتمردان بر این بوده تا در حدتوان گام های اساسی در جهت زمینه رفاه مردم و آبادی ایران اسلامی برداشته شود.
یک هزار و 187 پروژه امسال با اعتباری حدود 14 هزار و 230 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
پروژه های هفته دولت امسال در گیلان به لحاظ اعتبار در مقایسه با سال گذشته، سه هزار و 80 میلیارد ریال معادل 28 درصد افزایش داشته است.
دوم تا هشتم شهریور، به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است؛هفته دولت امسال با شعار اقدام و عمل، ملت - دولت؛ امیدوار و استوار برگزار می شود.
7296/6070 *شبس*1488 ** 1574
کد N1411402

وبگردی