آفتاب

هدیه وزیر خارجه شیلی به ظریف

هدیه وزیر خارجه شیلی به ظریف

سانتیاگو - ایرنا - وزیر امور خارجه شیلی روز پنجشنبه در پایان اولین دیدار خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کتابی به نام روحیه صلح طلبی به وی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این کتاب که درباره فعالیت های دولت شیلی در 100 سال اخیر است، هنگام امضای تفاهم نامه همکاری سیاسی دو کشور به ظریف داده شد.
«هرالدو مونیوز والنسویلا» در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، دستیابی به توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 را تبریک گفت و اطمینان داد که دوره جدیدی برای مناسبات با ایران در جهان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از برداشتن تحریم ها در یک سال اخیر مناسبات شیلی و ایران 200 درصد رشد کرده است، ابراز امیدواری کرد که ثمره گفت و گوها با وزیر خارجه ایران و هیات همراه تجاری وی خیلی زود به منصه ظهور برسد.
او خاطرنشان کرد: به نتایج این گفت و گوها بسیار امیدواریم و با وجود اختلاف نظرهایی که ممکن است بین دو کشور وجو داشته باشد، نقاط مشترک زیادی در مسایل سیاسی و اقتصادی داریم و به دنبال گسترش همه جانبه روابط هستیم.
وزیر امور خارجه ایران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه از دولت و مردم شیلی به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی در احقاق حقوق مردم ایران و رسیدن به توافق هسته ای قدردانی می کنیم، افزود: ما همواره در کنار مردم شیلی بوده ایم و با وجود اینکه در دوران استبداد شیلی(دوران پینوشه) پس از انقلاب اسلامی روابط را با این کشور قطع کردیم، اما پس از استقرار نظام مردم سالاری در این کشور که درخواست خود مردم شیلی بود، روابط خود را برقرار کردیم.
محمدجواد ظریف تصریح کرد: ما امروز بسیار خوشحالیم که می توانیم روابط گسترده سیاسی، اقتصادی، تجاری و بین المللی با مردم و دولت شیلی در دوران دموکراسی برقرار کنیم و معتقدیم روابط خوب میان ایران و شیلی امکان استفاده از روابط ویژه دو کشور را برای ثبات و توسعه اقتصادی میان دو طرف و دو منطقه فراهم می کند.
شبک**سیام**1551**1021
کد N1408571

وبگردی