آفتاب

یک مسئول: افزایش اعتبار پایگاههای اورژانس اجتماعی نشانگر توجه دولت به کاهش آسیبها است

یک مسئول: افزایش اعتبار پایگاههای اورژانس اجتماعی نشانگر توجه دولت به کاهش آسیبها است

مشهد- ایرنا- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:شش سال پیش کل اعتبار پایگاههای اورژانس اجتماعی در سطح کشور 60 میلیارد ریال بود در حالی که امروز اعتبار آنها به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه در مراسم راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان چناران به مناسبت هفته دولت افزود: افزایش اعتبار برای پایگاههای اورژانس اجتماعی نشانگر توجه دولت تدبیر و امید به مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی است.
وی 140 شهر کشور را فاقد پایگاه اورژانس اجتماعی ذکر و بیان کرد: با توجه به رشد آسیبهای اجتماعی و نیز گسترش مناطق حاشیه نشین نیاز به چنین حمایتهایی بیشتر و بیشتر می شود.
معاون سازمان بهزیستی ادامه داد: از مهمترین مشکلات موجود در حوزه نیروی انسانی مراکز اورژانس اجتماعی موضوع استخدام نیرو است که امیدواریم دولت با مساعدت در صدور مجوز برای این بخش
به پایداری نیروها کمک کند.
وی گفت: تاسیس، راه اندازی، تجهیز و نگهداری یک مرکز اورژانس اجتماعی نیازمند تامین چهار تا پنج میلیارد ریال اعتبار است.
مسعودی فرید افزود: به این ترتیب حدود 700 میلیارد ریال اعتبار برای تامین و راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در دیگر شهرهای کشور نیاز است.
هم اینک 191 پایگاه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در سطح کشور فعال است.
ساختمان پایگاه مرکز اورژانس اجتماعی چناران با هزینه سه هزار و 500 میلیون ریال آماده سازی و راه اندازی شد. چناران نهمین شهرستان خراسان رضوی است که به پایگاه اورژانس اجتماعی مجهز می شود.
مرکز شهرستان 126 هزار نفری چناران در 61 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است. چناران مرکب از دو بخش مرکزی و گلبهار دارای 216 روستا است. 67 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند
7496/1858
کد N1407001

وبگردی