آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت معیشتی شهر درنه در شمال شرق این لیبی

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت معیشتی شهر درنه در شمال شرق این لیبی

تهران – ایرنا – «مارتین کوپلر» فرستاده سازمان ملل به لیبی با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی مردم شهر «درنه» در شمال شرق لیبی، خواستار راه حل سریع این بحران شد.

به نوشته پایگاه روزنامه مصری الیوم السابع، کوپلر در صحفه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: همچنان نگران وضعیت سخت و دردناکی هستم که بسیاری از مردم در شهر درنه با آن روبه رو هستند و لازم است که هرچه زودتر راه حلی برای این بحران اندیشه شود.
عناصر تندرو و وابسته به مجلس موسوم به « شورای مجاهدان درنه و حومه» دو روز پیش، مانع آن شدند که
«شیخ مهدی لعیرج» طرح پیشنهادی با عنوان «ساکنان درنه و جلوگیری از خونریزی و کشتار» که مشایخ، بزرگان، فعالان مجتمع مدنی و رئیس شورای محلی شهر درنه آماده کرده بودند، قرائت شود.
دلیل نپذیرفتن تندروان مجلس شورای مجاهدین شهر درنه آن بوده که این طرح درواقع تایید نیروهای وفادار به دولت موقت و مجلس نمایندگان بود.
پایگاه «بوابه الوسط» لیبی نیز در این خصوص گزارش داد: منابع محلی در داخل شهر درنه که شاهد ماجرا بودند تاکید کردند که توافق بر سر طرح پیشنهادی قرار بود در یکی از مساجد این شهر برگزار شود و هنگامی که شیخ مهدی العیرج حضور یافت، از بالا رفتن وی به روی منبره و قراءت این طرح خودداری شد.
این منبع آگاه گفته است که فردی موسوم به «فرج الشاعری العیرج را پیش از آن که به مسجد بیاید تهدید کرده بود و شیخ مذکور درحالی وارد مسجد شد که نزدیکان و برادرانش وی را در میان گرفته بودند و از وی دفاع می کردند.
این طرح پیشنهادی شامل 10 بند می شود که از مهم ترین آنها می توان به بازگشت افسران ارتش و پلیس برای فعال سازی دستگاه های امنیتی و نظامی شهر و نیز برگزاری انتخابات شورای شهرداری و نمایندگان شهر درنه در کمیته قانون اساسی و مجلس نمایندگان لیبی اشاره کرد.
خاورم**9363**1144
کد N1399699

وبگردی