آفتاب

استاندار فارس: ترویج نا امیدی در جامعه، بزرگترین خیانت به مردم است

استاندار فارس: ترویج نا امیدی در جامعه، بزرگترین خیانت به مردم است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: ترویج یاس و نا امیدی در جامعه بزرگترین خیانتی است که هر فردی می تواند در حق مردم مرتکب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت مخابرات فارس در شیراز افزود: همگان وظیفه داریم برای توسعه و پیشرفت کشور، امید و خودباوری را در جامعه ترویج کنیم چرا که در سایه امید است که مردم ترغیب به مشارکت در انجام کارها و سرمایه گذاری می شوند.
وی ادامه داد: اگر در جامعه امید و امنیت وجود داشته باشد، سرمایه گذاری و به دنبال آن رونق اقتصادی و اشتغال نیز خواهد آمد.
افشانی، آب، انرژی و حمل و نقل را سه زیرساخت اصلی توسعه برشمرد و بیان داشت: در استان فارس در این سه حوزه تاکنون اقدام های خوبی انجام شده و فعالیت های قابل توجهی هم در دست پیگیری و اجراست.
وی، با اشاره به سفری که معاون اول رئیس جمهوری بیست و نهم تیرماه 95 به فارس داشت، گفت: در این سفر خط تامین خوراک پتروشیمی های استان و اجرای آبیاری نوین در 30 هزار هکتار از مزارع فارس به تصویب رسید.
استاندار فارس ادامه داد: در این سفر همچنین مقرر شد که میدان های گازی فارس فعال شوند و فعال شدن میدان های نفتی نیز منوط به اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی یا خارجی شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سرعت در دسترسی به اطلاعات گفت: اگر سرعت دسترسی به اطلاعات در کشور بالا باشد در دنیا در زمره کشورهای مقتدر خواهیم بود و این کار نیز منوط به داشتن دسترسی به شبکه سریع اطلاعاتی و ارتباطاتی است.
افشانی افزود: کسانی که در مقابل این مساله مقاومت می کنند بدانند که این موضوع باعث عقب ماندگی جامعه، مردم و به ویژه نسل جوان خواهد شد.
وی، با اشاره به سفر بهمن ماه سال 94 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فارس، بیان کرد: در این سفر بحث دسترسی 800 روستای فارس به اینترنت مطرح شد که هم اینک مقدمات این کار فراهم شده است و روستاییان باید متقاضی این خدمات باشند.
او گفت: اینترنت در حقیقت ابزاری برای تجارت، آموزش و علم آموزی است و از این ابزار می توان به عنوان دانشگاه یا مرکز تجاری در خانه استفاده کرد.
استاندار فارس، با اشاره به توجه ویژه دولت به استان فارس با وجود تمام کمبودهای اعتباری، اظهار کرد: امروز می توانیم با سربلندی و افتخار اعلام کنیم که اقدام های بسیار موثر و قابل قبولی در این استان در حوزه های مختلف انجام شده است.
وی، در مورد وضعیت گازرسانی به روستاهای فارس هم گفت: از سال 1344 تا 1392 در مجموع به 604 روستای فارس گازرسانی شده بود و این در حالی است که در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید 570 روستای این استان از مزایای گاز طبیعی بهره مند شدند.
افشانی گفت: در حوزه راه و حمل و نقل در فارس، این استان در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهد بود تا علاوه بر افتتاح قطعات مختلف بزرگراه در فارس، بحث احداث راه آهن شیراز - اهواز را نیز نهایی کنیم.
در این آیین از 2 هزار و 57 پروژه مخابراتی شرکت مخابرات استان فارس با اعتباری افزون بر سه هزار و 720 میلیارد ریال بهره برداری شد.
6122 /6118/ 5054
کد N1397085

وبگردی