آفتاب

نماینده اروپا خواستار کمک به ترکیه در زمینه پناهجویان شد

نماینده اروپا خواستار کمک به ترکیه در زمینه پناهجویان شد

نماینده ویژه دبیرکل شورای اروپا در امور مهاجران و پناهجویان پس از سفر به آنکارا طی گزارشی اعلام کرد که این شورا باید از ترکیه در زمینه آموزش و پرورش کودکان خانواده های پناهجو حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «توماس بوسک» نماینده ویژه دبیرکل شورای اروپا در امور مهاجران و پناهجویان پس از سفر به آنکارا طی گزارشی اعلام کرد که این شورا باید از ترکیه در زمینه آموزش و پرورش کودکان خانواده های پناهجو حمایت کند.

وی همچنین گفته است: شورای اروپا باید به مقامات ترکیه در خصوص رفع موانع پیش روی اقدامات مختلف برای کودکان پناهجو و تعلیم و تربیت آنها کمک کنند.

براساس این گزارش میزان فرستادن کودکان خانواده های پناهجو به مدارس در این کمپ ها 85 درصد است، ولی این رقم در میان کودکانی که خارج از این کمپ ها زندگی می کنند به مراتب کمتر است.

بوسک همچنین ضمن درخواست از شورای اروپا برای کمک به ترکیه در زمینه اشتغال پناهجویان خارج از کمپ ها گفته است: منابع مالی بانک توسعه شورای اروپا باید در راستای بهبود شرایط زندگی پناهجویان مقیم ترکیه مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ترکیه با میزبانی از 3.1 میلیون نفر بیشترین جمعیت پناهجویان در سطح جهان را در خود جای داده، از اقدامات آنکارا برای پناهجویان در ترکیه تقدیر کرده است.

وی همچنین هدف اصلی از سفر خود و هییت همراه به ترکیه در تاریخ 30 مه تا 4 ماه ژوئن سال جاری را تثبیت و شناسایی زمینه های لازم برای همکاری و حمایت شورای اروپا از ترکیه دانسته است.

کد N1395808

وبگردی