آفتاب
به دنبال وقوع سیل و باران شدید در سودان؛

سازمان ملل: وضعیت انسانی در سودان هشداردهنده است

سازمان ملل: وضعیت انسانی در سودان هشداردهنده است

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد به دنبال وقوع سیل و باران شدید در مناطق مختلف سودان وضعیت انسانی در این کشور وخیم و هشداردهنده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش سازمان ملل متحد تصریح کرده است: شمار قربانیان سیل و باران شدید در سودان در دو هفته اخیر به 110 تن رسیده است.
این گزارش می افزاید: 161 هزار تن از شهروندان این کشور در معرض خطرات سیل و باران شدید قرار داشته اند که شمار تلفات انسانی روز به روز افزایش می یابد.
گزارش سازمان ملل یادآور شده است: تاکنون 14 هزار خانه مسکونی به کلی ویران شده است و اکنون ساکنان این منطقه بیش از پیش آسیب پذیر شده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کسلا، روز یکشنبه وقوع سیل ناشی از طغیان رودخانه ' گاش' در نزدیکی مرز اریتره، جان 25 تن از شهروندان استان ' کسلا' در شرق سودان را گرفت.
از سوی دیگر کمبود مواد غذایی و نبود رسیدگی سریع و کافی از سوی نیروهای امدادی از عوامل اصلی افزایش تلفات انسانی عنوان شده است.
تخریب صدها هکتار اراضی کشاورزی و تلف شدن هزاران دام زنده از تلفات مهم سیلاب شدید در سودان اعلام شده است.
بارش سنگین باران و طغیان آب رودخانه ها و نیز بالا آمدن آب کانال های شهری، خسارت های زیادی به خانه های مسکونی، جاده های شهری و زمین های کشاورزی این منطقه وارد کرده است.
منابع رسمی سودان اعلام کردند: هزاران نفر از مردم این منطقه برای درامان ماندن از سیل مجبور به خروج از خانه هایشان شده اند و به مناطق مرتفع پناه برده اند.
جریان داشتن آب در مبادی ورودی شهرها همراه با بارش سنگین و سیل آسای باران و قطع شاهراه ارتباطی شرق سودان به خارطوم، خسارات اقتصادی به این مناطق را سنگین تر کرده است.
این در حالی است که خسارت های وارده به منابع کشاورزی و خانه های مسکونی، وخیم گزارش شده است.
در همین خصوص، سازمان ملی دفاع شهری سودان ضمن اعلام وضعیت هشداردهنده درسه ماهه دوم سال (تیر تا شهریور) بر ادامه تلاش های امدادی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان تاکید کرده است.
خاورم**9377**1144
کد N1395722

وبگردی