آفتاب

لاوروف ادعای آمریکا علیه همگرایی ضد تروریستی ایران و روسیه را رد کرد

لاوروف ادعای آمریکا علیه همگرایی ضد تروریستی ایران و روسیه را رد کرد

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ادعای آمریکا را مبنی بر اینکه گسترش همکاری های تهران و مسکو برای مبارزه با تروریسم ضد سوری نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است، بی اعتبار خواند.

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز (چهارشنبه) در دیدار با مورایه مک کیلی وزیر خارجه زلاندنو در مسکو گفت: هیچ دلیلی برای متهم کردن روسیه به نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل برای همکاری ضد تروریستی با ایران وجود ندارد.
پایگاه خبری آنلاین روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت:مسکو هیچ اقدامی برای تحویل یا فروش هواپیماهای نظامی به تهران نکرده است بلکه مبارزه علیه تروریسم (ضد سوری) در چارچوب همگرایی های دو کشور ادامه دارد.
لاوروف همچنین تاکید کرد: در عملیات نظامی جدید روسیه مانند قبل نیز مواضع تروریست ها هدف گرفته می شود و در این وضعیت هیچ موضوعی برای گفت وگو و مذاکره وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به مجبور شدن آمریکا برای پرداخت بدهی (400 میلیون دلاری) خود به جمهوری اسلامی پس از چندین سال تاخیر، گفت که واشنگتن بهتر است در این زمینه توضیح دهد.
آمریکا دیروز پس از مصاحبه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و هماهنگ کننده عالی سیاست های جمهوری اسلامی در امور سوریه با ایرنا مبنی بر توافق تهران و مسکو برای گسترش همکاری های دو کشور علیه تروریست های ضد سوری، مدعی شد که این اقدام نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است.
یک مقام دیپلماتیک روسیه نیز امروز به خبرگزاری ایتارتاس گفت: مقام های آمریکایی باید با دقت قطعنامه 2231 شورای امنیت را در باره ایران بخوانند که محدودیت تحویل تسلیحات در آن قید شده است و مفاد آن هیچ ارتباطی با گسترش همکاری های ضد تروریستی تهران و مسکو ندارد.
کشورهای غربی-عربی ضد سوری به پیشگامی آمریکا پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
اروپام 391 ** 1516
کد N1395700

وبگردی