آفتاب

واکنش دولت و احزاب پاکستان به ادعای نخست وزیر هند در روز استقلال

واکنش دولت و احزاب پاکستان به ادعای نخست وزیر هند در روز استقلال

اسلام آباد - ایرنا - پس از آنکه نخست وزیر هند در سخنرانی روز استقلال کشورش مدعی شد مردم بلوچستان، کشمیر و برخی دیگر از مناطق پاکستان از مواضع وی قدردانی کرده اند، مقام های عالی دولت و سران احزاب سیاسی پاکستان ضمن رد اظهارات مودی، طرح چنین اظهاراتی را تحریک آمیز خواندند.

به گزارش ایرنا، 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند در سخنان روز دوشنبه خود همزمان با سالروز استقلال کشورش گفته بود که مردم مناطق بلوچستان، کشمیر و گلگیت بلتستان پاکستان از مواضع او مبنی بر انتقاد از دولت پاکستان حمایت کرده اند.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات مودی گفته است که نخست وزیر هند با طرح چنین حرف هایی قصد دارد افکار عمومی را از رویدادهای ناگواری که این روزها در منطقه کشمیر تحت کنترل هند می گذرد، منحرف کند.
این مقام پاکستانی همچنین بار دیگر دستگاه های اطلاعاتی هند را به حمایت از تروریسم در منطقه بلوچستان متهم کرده است.
همچنین بلاول بوتو زرداری رهبر جوان حزب مردم پاکستان به اظهارات مودی واکنش نشان داده و آن را تحریک کننده خشم مردم پاکستان و غیرمسئولانه دانسته است.
این سیاستمدار جوان پاکستان گفته است: نارندرا مودی پیش از آنکه بخواهد درباره پاکستان اظهار نظر کند، باید پاسخگوی جامعه جهانی در قبال رویدادهای ناگوار جاری در منطقه کشمیر تحت کنترل هند باشد.
بلاول بوتو زرداری گفته است که البته مودی یک سری طرفدار در پاکستان دارد اما مردم پاکستان هرگز چنین لحنی را از سوی نخست وزیر هند درباره بلوچستان تحمل نخواهند کرد.
باوجود این مشاجره های لفظی میان مقام های هند و پاکستان ، اسلام آباد از دهلی نو برای گفت و گو درباره مسئله کشمیر دعوت کرده است.
اسلام آباد معتقد است اجرای کامل قطعنامه های قدیمی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت تعیین سونوشت کشمیر بدست مردم این منطقه، تنها راه خاتمه دادن به مسئله کشمیر است.
براساس گزارش رسانه های پاکستان، درگیری های خونین درکشمیر همچنان ادامه دارد و روز گذشته نیز شش نفر دیگر از مردم این منطقه در درگیری با نیروهای مسلح هند جان خود را از دست دادند. تعداد قربانیان درگیری های کشمیر که از بیش از یک ماه اخیر آغاز شده، به حدود 80 نفر رسیده است.
آساق**1723
کد N1395646

وبگردی