آفتاب

دفع حملات داعش به پیشمرگ ها در جنوب کرکوک

دفع حملات داعش به پیشمرگ ها در جنوب کرکوک

تهران- ایرنا- منابع کرد گزارش دادند که پیشمرگ ها دو حمله گروه تروریستی - تکفیری داعش به مواضع این نیروها در مناطق غربی'داقوق' و 'طوزخرماتو' در جنوب شهر کرکوک را دفع کردند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، نیروهای پیشمرگ کرد صلح امروز (چهارشنبه) دو حمله گروه تروریستی داعش در نزدیکی روستا 'السماکه' در غرب 'داقوق' در جنوب کرکوک و منطقه 'الزرکه' در غرب طوز خارماتو را دفع کردند.
براساس این گزارش در این درگیری ها سه نفر از نیروهای پیشمرگه کشته شدند.
نیروهای پیشمرگ کرد از روز یکشنبه با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی عملیاتی را به سمت شهر موصل پایگاه گروه تروریستی – تکفیری داعش در عراق آغاز کرده اند.
نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در روسیه روز گذشته گزارش داد که نیروهای پ.ک.ک که تعداد آنها بالغ بر 2 هزار نفر بود اکنون در جنوب کرکوک مستقرند و منتظر آغاز عملیات هستند و در این خصوص با دولت مرکزی عراق هماهنگی های لازم نیز انجام شده است.
موصل یکی از دو استان بزرگ عراق به شمار می رود که در سال 2014 میلادی به اشغال گروه تروریستی و تکفیری داعش درآمده است.
طی دو روز گذشته عملیات آزادسای روستاهای جنوب موصل ادامه داشته و نیروهای عراقی و پیشمرگ های کرد به نزدیکی مرکز شهر القیاره رسیده اند.
پیش از این ارتش عراق موفق شد پایگاه نظامی مهم القیاره را در همین منطقه از کنترل داعش خارج کند.
گزارش های فرماندهان نظامی در شمال عراق حاکیست که نیروهای مشترک نظامیان عراق نیز از دو محور شمال و غرب موصل، گروه تروریستی داعش را مورد حمله قرار داده و نبردهای سنگین در این مناطق همچنان ادامه دارد.
خاورم**9366**1566
کد N1395280

وبگردی