آفتاب

نبرد حلب و تضعیف جیش الفتح در ادلب

نبرد حلب و تضعیف جیش الفتح در ادلب

دمشق - ایرنا - با طولانی و فرسایشی شدن نبرد حلب و هلاکت صدها عضو ائتلاف تروریستی جیش الفتح، ذخیره نیرویی این ائتلاف تروریستی در استان ادلب بشدت کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، از 10 مردادماه که 25 گروه تروریستی دریک حمله گسترده برای شکستن محاصره محله های شرقی شهر حلب درکنار هم قرارگرفتند تاکنون صدها تروریست دراین نبرد فرسایشی کشته شده اند.
عملیات موسوم به 'حماسه بزرگ حلب' که در شش مرحله و با به کارگیری ده ها عامل انتحاری، انواع سلاح های اهدایی کشورهای حامی تروریست ها و هزاران تروریست خارجی انجام شد تاکنون دستاورد ملموس و عملی برای تروریست ها دربر نداشته است.
گروه های تروریستی دراین حمله توانستند با دسترسی به محله های سکری و شیخ سعید برخی مناطق تحت تسلط ارتش سوریه را در منطقه راموسه اشغال و مسیر رفت و آمد به محله های غربی حلب را از جنوب قطع کنند.
با توجه به اینکه مناطق اشغال شده توسط تروریست ها همچنان در زیر آتش سنگین توپخانه و نیروهای هوایی ارتش سوریه و روسیه است، تروریست نتوانسته اند از مسیر باز شده هیچ استفاده عملی قابل ذکری داشته باشند.
رفت از این مسیر به داخل محله های شرقی حلب به صورت محدود و شبانه برای تروریست ها امکان پذیر است و حتی امکان انتقال سلاح و مهمات و عبور و مرور خودرو و تجهیزات نظامی دراین مسیر وجود ندارد.
حمله تروریست ها به حلب با توجه به اهمیت آن، در حالی انجام شد که آن ها تمام نیروهای خود را از دیگر مناطق سوریه به سوی حلب فراخواندند.
دراین میان استان ادلب که در همسایگی استان حلب قراردارد و به صورت کامل در تصرف جبهه النصره و ائتلاف تروریستی جیش الفتح است بیشترین نقش را در تامین نیروهای مورد نیاز برای عملیات حلب داشت.
پیگیری حوادث حلب نشان می دهد که بیشتر کشته های نبرد روزهای گذشته در جنوب و غرب این شهر را ساکنان استان ادلب تشکیل می دهند.
در میان تروریست های انتحاری که تاکنون خود را در نبرد حلب منفجر کرده اند نیز ساکنان و تروریست های اعزامی از استان ادلب بیشتر به چشم می خورد.
بیشتر این تروریست های انتحاری را کودکانی تشکیل می دهند که در مدارس جهادی مربوط به 'عبدالله المحیسنی' تروریست سعودی و قاضی شرعی ائتلاف جیش الفتح شستشوی مغزی داده شده و از استان ادلب اعزام شده اند.
نبرد حلب کار تروریست ها را به جایی رسانده است که حاضرند ذخیره نیرویی خود در استان ادلب را فدای پیروزی در این نبرد کنند.
با توجه به پاکسازی مناطق شمالی و شرقی استان لاذقیه و رسیدن ارتش سوریه به دروازه های شهر کبانی در مرزهای استان ادلب، خطر بزرگی تروریست های موجود دراین استان را تهدید می کند.
هواپیماهای نیروی هوایی سوریه در چند روز گذشته با ریختن پیام هایی، خواستار خروج تروریست ها از شهر جسرالشغور در استان ادلب شدند.
این اقدام ارتش سوریه نشان می دهد که دامنه نبردها فقط به منطقه راموسه در جنوب حلب محدود نیست و هر لحظه ممکن است نبردی دیگر علیه تروریست ها در هر نقطه ای آغاز شود.
عملیات ارتش سوریه به سوی جسرالشغور به معنای فروپاشی جیش الفتح در حلب خواهد بود بطوری که تروریست های اعزامی از ادلب به سوی شهرهای خود بازخواهند گشت و دراین صورت ارتش سوریه می تواند مناطقی را که از آن ها عقب نشینی کرده را بازپس گیرد و محاصره محله شرقی حلب را ادامه دهد.
تصمیم آینده ارتش سوریه هرچه باشد، نبرد حلب تاکنون صدها تروریست اعزامی از استان ادلب را به کام مرگ کشانده است و درصورتی که این نبرد مدت طولانی تری ادامه یابد، خسارت سنگینی برای جیش الفتح نه تنها در جنوب حلب بلکه در پایگاه اصلی آن یعنی ادلب خواهد بود.
بویژه اینکه مخالفت با ظلم ها و بدرفتاری های تروریست های النصره در شهرهای مختلف استان ادلب رو به افزایش است و مردم این مناطق به بهانه های مختلف با برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراضی خواستار خروج تروریست ها از شهرهای خود هستند.
خاورم *6116**1566
کد N1395238

وبگردی