آفتاب

طرح تشکل‌های صهیونیستی برای تخریب کامل مسجد الاقصی

طرح تشکل‌های صهیونیستی برای تخریب کامل مسجد الاقصی

همشهری‌آنلاین: سازمان‌ها و تشکل‌های رژیم صهیونیستی طرحی سه ساله برای تخریب مسجد الاقصی و ساخت هیکل سلیمان بر ویرانه‌های آن ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی،اعلام كرد: نهادها و سازمان‌های یهودی خود را برای ساخت هیکل سلیمان بر ویرانه‌های مسجد الاقصی آماده می‌کنند. نقشه‌های ساخت هیکل سلیمان آماده شده است و مدت ساخت این بنا نیز از سه سال بیشتر نخواهد بود و آنها فقط در انتظار تصمیم رسمی در این خصوص به‌سر می برند.

این شبکه تلویزیونی توضیح داد: این سازمان‌ها اقدام به بردن تجهیزات و مصالح لازم کرده‌اند و آنها را در مکان‌های نزدیک به مسجدالاقصی قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، علاوه بر طراحی نقشه‌های ساخت این بنا، برنامه‌ها و گردهمایی هایی برای تشویق شهرک‌نشینان در حمله به مسجدالاقصی انجام خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی برای تشویق شهرک نشینان برای اجرای مراسم ازدواج میان یهودیان بر اساس مقررات تلمود در مسجد الاقصی انجام مي‌شود.

فراس الدیس، مسئول اطلاع‌رسانی اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: 36 شهرک‌نشین با همراهی نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله کردند.

الدیس گفت: حمله شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه و دیوار غربی مسجد الاقصی انجام شد.

وائل عربیات، وزیر اوقاف اردن نیز روز دوشنبه 25 مرداد درباره خطر تداوم تجاوزهای صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد و تصریح کرد: این اقدام‌ها به جنگی مذهبی در منطقه منتهی خواهد شد.

عربیات با صدور بیانیه‌ای اقدام‌های تجاوزگرانه شهرک‌نشینان را که در روز یکشنبه با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کرده بودند به شدت محکوم کرد.

او خاطرنشان کرد؛ اقدام شهرک‌نشینان برای برپایی عبادت‌های تلمودی در مسجدالاقصی و اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در بازداشت نمازگزاران و جوانان فلسطینی، آشکارا احساسات مسلمانان فلسطين و جهان را جریحه‌دار می‌کند و با قوانین و عرف بین‌المللی مغایرت دارد.

کد N1395226

وبگردی