آفتاب

رئیس جمهوری منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان انتخاب شد

رئیس جمهوری منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان انتخاب شد

اسلام آباد - ایرنا - به دنبال پیروزی حزب حاکم پاکستان(مسلم لیگ نواز) در انتخابات پارلمانی منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور معروف به 'کشمیر آزاد'، 'مسعود خان' از اعضای حزب حاکم به ریاست جمهوری منطقه کشمیر برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، مسعود خان که در دو سال اخیر ریاست موسسه مطالعات راهبردی پاکستان در اسلام آباد را برعهده داشت، یکی ازدیپلمات های با سابقه این کشور است. وی پیش از این به عنوان نماینده پاکستان در سازمان ملل و نیز سفیر پاکستان در چین فعالیت داشته است.
انتخاب رئیس جمهوری جدید منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان در شرایطی صورت گرفته است که منطقه کشمیر تحت کنترل هند از بیش از یک ماه پیش روزهای ناآرامی را سپری می کند و درگیری های خونین در این منطقه میان نیروهای هند و مردم معترض، تا کنون موجب کشته شدن حدود 80 نفر از ساکنان آن شده است.
در انتخابات پارلمانی اخیر در کشمیر آزاد که حدود یک ماه پیش برگزار شد، 26 حزب و گروه سیاسی با معرفی 423 نامزد به رقابت پرداختند و در مجموع، 41 نفر از طریق انتخابات به عنوان نمانیدگان مردم، به پارلمان کشمیر راه یافتند.
این پارلمان در مجموع 49 کرسی دارد که 8 کرسی آن به پنج نماینده زن، یک نماینده تکنوکرات، یک نماینده از سوی جامعه علما و یک نماینده از سوی کشمیری های مقیم خارج پاکستان تعلق دارد.
حزب تحریک انصاف و حزب مردم پاکستان، اصلی ترین رقبای حزب مسلم لیگ-نواز در انتخابات کشمیر بودند که با فاصله زیاد از این حزب عقب ماندند.
آساق*272**1723
کد N1395148

وبگردی