آفتاب

کارشناس روس: همگرایی تهران و مسکو در باره سوریه ثبات بخش خاورمیانه است

کارشناس روس: همگرایی تهران و مسکو در باره سوریه ثبات بخش خاورمیانه است

مسکو - ایرنا - ویکتور لیتوفکین کارشناس روس تاکید کرد: تهران و مسکو منافع مشترک دو جانبه و منطقه ای زیادی دارند و کشورهای غربی-عربی (ضد سوری) مجبور می شوند به مواضع و رویکردهای ثبات بخش خاورمیانه ای ایران و روسیه از جمله علیه تروریسم توجه کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ایتارتاس امروز (چهارشنبه) به نقل از این کارشناس روسی نوشت که تحولات و موفقیت های گسترده در جبهه مبارزه با تروریسم ضد سوری نشان می دهد، اوضاع سوریه و معادلات راهبردی منطقه خاورمیانه در حال تغییر کامل است.
لیتوفکین افزود: با دستاوردهای حاصل از مبارزه با تروریسم ضد سوری، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز پس از دیدار اخیر با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در شهر سن پترزبورگ، مواضع آنکارا در قبال داعش را تغییر می دهد و تردد جنگجویان در مرز با سوریه کنترل و از تحویل سلاح به آنان خودداری خواهد شد.
کارشناس روس همچنین تاکید کرده است که روسیه با ادامه این رویکردها، بر حمایت شرکای خود در مبارزه با تروریسم تکیه می کند و سپس واشنگتن، اتحادیه اروپا، آنکارا، ریاض و امان هم مجبور خواهند شد به این واقعیت ها توجه کنند.
وی نوشته است: روسیه منافع مشترک زیادی با ایران در خاورمیانه دارد و دورنمای روشنی هم برای توسعه همکاری های اقتصادی، فنی و نظامی بین دو کشور شکل گرفته است. مسکو همیشه شریک مطمئنی برای تهران بوده که از توسل به تهدید و شانتاژ یا استفاده از اختلاف های جمهوری اسلامی با همسایگانش پرهیز کرده است.
اروپام 391 ** 1516
کد N1395118

وبگردی