آفتاب

چین: همکاری با دولت سوریه تداوم می یابد

چین: همکاری با دولت سوریه تداوم می یابد

پکن - ایرنا - چین اعلام کرد که درهرشرایطی با دولت سوریه همکاری می کند وهمچنان نیروهای دولتی سوری را آموزش داده و کمک هایی را در اختیار دمشق قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ارتش چین تصریح کرده است که آموزش های لازم در اختیار سوری ها قرار می گیرد و کمک ها به آن کشور ارسال می شود.
این یکی از تازه ترین اظهارات چین پس از آن است که «شیه شیائویان» سفیر سابق خود در ایران را به عنوان فرستاده ویژه امور سوریه منصوب کرد.
«گوا یو فی» رئیس اداره بین الملل کمیسیون مرکزی نظامی چین این هفته با شماری از مسئولان امور دفاعی سوریه دیدار و با آنان در باره راههای همکاری دو کشور از جمله آموزش نظامی نیروهای این کشور بحث و تبادل نظر کرد.
خبرگزاری شین هوا ضمن انتشار این خبر بدون ذکر جزییات آورده است که درباره تبادلات نیروی انسانی و آموزش نیرو و همچنین تبادلات نظامی و کمک های بشردوستانه به سوریه گفت و گوهایی شده است.
گزارش حاکی است که طرف چینی با «جاسم الفرج» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع سوریه نیز در باره مسایل فوق به طور مشروح گفت و گو کرده و دو طرف توسعه همکاری ها را خواستار شده اند.
گفته می شود که این مقام چینی دیداری نیز با «سرگئی شارکوف» از مسئولان نظامی روسیه در مرکز نظامی این کشور در سوریه داشت و با او هم گفت و گو کرده است.
آساق**231**1597*1590
کد N1395066

وبگردی