آفتاب

نهنگ هایی که اهالی یک روستای اندونزی را پولدار کردند

نهنگ هایی که اهالی یک روستای اندونزی را پولدار کردند

کوالالامپور – ایرنا – اهالی روستای 'بوتوبارانی' در استان 'گورونتالو' اندونزی پس از ورود چند نهنگ به آب های منطقه به فکر ایجاد منطقه گردشگری ویژه بازدید نهنگ افتادند و زندگی اشان دگرگون شد.

به گزارش ایرنا، ورود این نهنگ ها از ماه ها پیش به آبهای اطراف روستا باعث شد روستاییان ماهیگیر شغل خود را رها کرده و خدمات گردشگری به مسافران ارائه کنند که این وضعیت شرایط مالی آنها را نیز دگرگون کرد.
حضور 17 نهنگ عظیم الجثه در آبهای جنوبی این روستای اندونزی، روزانه صدها گردشگر را به منطقه کشاند تا شاهد زندگی این حیوانات عظیم الجثه دریایی باشند و روستاییان نیز از سود زیادی بهره مند شدند.
حدود 100 ماهیگیر این روستای اندونزی به سمت این فرصت شغلی جدید رفتند و زنان روستا نیز غذای مسافران و گردشگران را تامین کردند تا درآمدی برای خود دست و پا کنند.
تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست' روز چهارشنبه اعلام کرد برخی از ساکنان روستا نیز با ارائه خدمات به خودروها و زدن پارکینگ به واسطه حضور این نهنگ ها برای خود شغل ایجاد کردند.
با وجود وضعیت اقتصادی خوب این روستاییان طی چندماه گذشته، ساکنان روستای 'بوتوبارانی' از روز دوشنبه متوجه شدند از نهنگ ها خبری نیست و تنها یک نهنگ برای حدود پنج دقیقه در آبهای اطراف مشاهده شد که این نهنگ نیز این منطقه را ترک کرد.
اهالی این روستا که اکنون فرصت های شغلی مناسب و خوب خود را از دست داده اند، امیدوار به بازگشت نهنگ ها به آب های منطقه هستند.
'رزقی هیماوان' از محققان یک موسسه در اندونزی براین باور است که این نهنگ ها براساس یک الگوی مهاجرتی به این منطقه وارد شده و نیاز است با ثبت زمان ورود آنها به الگوی خاصی در مورد زمان ورود آنها دست یافت.
وی نبود غذای کافی و تلاش برای جستجوی غذا را از جمله عواملی دانست که ممکن است باعث مهاجرت این نهنگ ها شده باشد.
دانشمندان پس از اینکه دریافتند برخی از مراکز گردشگری با غذا دادن به نهنگ ها مانع از مهاجرت آنها می شوند، نسبت به تغذیه این موجودات دریایی توسط انسان ها هشدار دادند.
آساق**241**1611
کد N1394990

وبگردی